En امروز : 9 فروردین 1403

استاندار مازندران:

سهم دانشگاه علم و فناوری مازندران در توسعه استان مشخص شود

کد خبر : 113202 24 خرداد 1401فرهنگی
پ

استاندار مازندران، گفت: باید سهم دانشگاه علم و فناوری مازندران در توسعه استان مشخص شود و این دانشگاه سهم و نقش خود را در توسعه مازندران ایفا کند و با تشکیل کارگروه های مختلف برای توسعه استان تلاش نماید.   ‎

سید محمود حسینی پور امروز سه شنبه در بازدید از دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر اظهار کرد: دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر دارای نیازهای مهم، اساسی و اورژانسی در بخش های مختلف بود که در جلسه با رییس دانشگاه، اساتید و کارکنان و اعضای شورای دانشگاه، مشکلات و مسایل مختلف بررسی شد تا با رفع مشکلات در راستای افزایش سطح و مدارج علمی دانشگاه تلاش کنیم.

وی با اشاره این که توانمندسازی دانشگاه ها و تعالی سطح علمی مراکز دانشگاهی یک ضرورت و دغدغه جدی است، افزود: با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر دانشجویانی از داخل و خارج از استان مازندران هستند، در بسیاری از موراد نیازمند خوابگاه برای دانشجویان است که ضرورت اولیه دانشگاه می باشد و باید با همکاری راه و شهرسازی در این بخش منازل استیجاری برای دانشجویان و اساتید فراهم شود.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به دغدغه رئیس جمهور در خصوص دانشگاه ها و آینده کشور، گفت: آیت الله رئیسی بر حل مشکلات دانشگاه ها و توجه به مسائل توسعه ای دانشگاه ها تاکید دارند.

حسینی پور، اظهار داشت: با عنایت به شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب، دانشگاه ها باید در تحقق محورهای این فرمان و راهبرد اساسی با تقویت فعالیت های دانش بنیان کمک کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ایجاد خوابگاه دانشجویی اولویت اصلی دانشگاه علم و فناوری مازندران است؛ خاطر نشان کرد: ایجاد مسجد، کتابخانه، راه دسترسی به دانشگاه، ورزشگاه، ایجاد پل هوایی برای دانشجویان و بررس و رفع مشکلات میدان شهید کشاورزیان برای تردد دانشجویان از جمله معضلاتی بود که توسط رییس دانشگاه و اعضای شورای دانشگاه مطرح شد و این موارد با قوت پیگیری و در دستور کار قرار می گیرد تا در این بخش با همفکری برای رشد و تعالی دانشگاه تلاش شود.

حسینی پور گفت: اینکه دانشگاهی فاقد خوابگاه و مسجد و کتابخانه باشد؛ قابل توجیه نیست و باید ایجاد خوابگاه دانشجویی و اساتید با قوت در دستور کار قرار گیرد و در این بخش با فوریت وارد عمل شد.

وی افزود: مسیر تردد دانشجویان هم با توجه به بیانات رییس دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر مسیر پر خطری است که نیازمند ایجاد پل هوایی است و باید تلاش شود تا در این راستا هم با رفع مشکلات کمک کار دانشجویان در تردد باشیم و همچنین میدان شهید کشاورزیان در ابتدای بلوار دانشگاه هم با هماهنگی راه و شهرسازی و شهرداری برنامه ریزی اصولی برای رفع مشکلات این میدان صورت گیرد و طراحی های ضروری انجام و اجرا  شود.

سرپرست دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر هم با اشاره به وجود 3 هزار دانشجو در 7 رشته دانشگاهی کارشناسی و کارشناسی ارشد در گرایش های مختلف و با حدود 60 تن هیات علمی افزود: متاسفانه این دانشگاه با توجه به نقشی که در استان و کشور دارد و تنها دانشگاه مازندران با راهبرد صنعتی است؛ در سند آمایش سرزمینی استان به عنوان دانشگاه استانی و منطقه ای دیده شده است که نیازمند تجدید نظر در این بخش و قرار گرفتن در سطح دانشگاه ملی و فراملی است.

احمدرضا ربانی گفت: نداشتن خوابگاه برای دانشجویان و استاتید، عدم پرداخت و اختصاص بودجه سفر ریاست جمهوری در ادوار مختلف به دانشگاه، عدم وجود مسجد و ورزشگاه، جانمایی سردرب دانشگاه، کمبود شدید فضای ساختمانی و...از مهمترین معضلات این دانشگاه است که نیازمند حمایت استاندار مازندران است.

 

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با حضور در دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر و ادای احترام به شهدای گمنام این دانشگاه، در ادامه بازدید از دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر کلنگ احداث خوابگاه و کتابخانه این دانشکاه را بر زمین زد و ضمن گفتگو با اساتید و شورای دانشگاه از تولیدات دانش بنیان دانشجویان دانشگاه و سالن امتحانات بازدید کرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری