En امروز : 1 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

محرومیت، زیبنده هیچ روستایی در مازندران نیست / بدنبال احیای اقتصاد روستاها هستیم

کد خبر : 112674 6 خرداد 1401فرهنگی
پ

با حضور استاندار مازندران در روستای محروم مصیب محله شهرستان گلوگاه، تصمیمات لازم برای رفع مشکلات آموزشی، عمرانی، بافت مسکونی و ... اتخاذ شد. ‎

استاندار مازندران در ادامه سفر شهرستانی خود و 50 تن از مدیران استان به گلوگاه، برای بازدید از محرومیت های این شهرستان به روستای مصیب محله بخش مرکزی رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور، مقام عالی دولت در مازندران در جمع مردم این روستا با بیان این که روستای مصیب محله گلوگاه محرومیت بیشتری نسبت به سایر روستاهای منطقه دارد، افزود: علیرغم اینکه مردم این روستا ۵ شهید تقدیم نظام و انقلاب نمودند که نشان از وفاداری آنان به آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است، لیکن همچنان محرومند و باید از توجه و عنایت بیشتری برخوردار شوند.

استاندار با اشاره به این که بدنبال احیای اقتصاد روستا هستیم و روستاهای ما مجددا باید فعال و به مرکز تولیدات مولد تبدیل شود، اظهار داشت: حوزه دامداری و کشاورزی باید دوباره در روستاها به عنوان موضوعات اساسی اشتغال شناخته شود.

حسینی پور، با اشاره به محرومیت های شدید روستای مصیب محله، گفت: هیچ زمینی در این روستا نباید بایر باشد. جوانان با تشکیل شرکت های تعاونی این روستا را می بایست آباد کنند.

مقام عالی دولت در مازندران، افزود: زمینه بازگشت جوانانی که شغل کاذب در شهر دارند را باید به روستاها بویژه مصیب محله گلوگاه فراهم کنیم.

گفتنی است؛ با حضور استاندار مازندران در بازدید از این روستا، تصمیماتی برای حل مشکلات مصیب محله اتخاذ شد:

مقرر شد با ورود بنیاد مسکن و نوسازی مدارس، مدرسه این روستا تا مهرماه، نوسازی و تجهیز و آماده بهره برداری و قبل از زمستان تحویل شود .

آسفالت یک کیلومتر از محور این روستا می بایست هرچه زودتر انجام شود.

احداث ۵ واحد مسکونی برای مردم این روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان می بایست تا قبل از زمستان انجام شود.

همچنین مقرر شد؛ به صاحبان واحدهای مسکونی که تمایل به بهسازی یا بازسازی واحد خود داشته باشند، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شود تا بافت روستا توانمند شود.

منابع طبیعی باید نسبت به صدور مجوز عرصه های ملی جهت استفاده مردم این روستا اقدام نماید.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری