En امروز : 8 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

در فضای توسعه اقتصادی استان باید شاهد تحول باشیم / در حوزه شرکت های دانش بنیان و کارگاه های کوچک تصمیمات مهمی گرفته شده است

کد خبر : 112434 29 اردیبهشت 1401فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور با بیان این که تحول در حوزه اقتصاد یک ضرورت برای مازندران است و ظرفیت های تحقق آن در استان فراهم است، گفت: در حوزه فعالیت ها و شرکت های دانش بنیان و کارگاه های کوچک تصمیمات مهمی گرفته شده است. ‎

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با عنوان اینکه باید تلاش کنیم در چشم انداز سال 1401 به رشد 7.5 درصدی که برای استان در نظر گرفته شده است برسیم، خاطرنشان کرد:  باید در موضوع اشتغال به یک استاندارد مشخص و قابل اعتماد که فصل مشترک همه دستگاه ها باشد برسیم و بر اساس آن اهداف خود را دنبال کنیم.

استاندار افزود: اشتغال اولین مسئله مردم در مراجعات به مسئولین است و لازم است همه مدیران با تمام توان روی حل مشکل اشتغال تمرکز کنند و همه ظرفیت ها را در این راستا به میدان بیاورند. 

وی گفت: با همت مدیران شهرستان و با تدبیر و درایت مدیران استانی به موضوع اشتغال باید توجه ویژه ای شود تا نسبت به جذب تسهیلات با توجه به زمان محدود اقدامات لازم صورت گیرد و متناسب با فرجه زمانی اقدامات جهادی برای جذب تسهیلات اشتغال انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: مدیران سازمان های جهاد کشاورزی، صمت و گردشگری باید در حوزه اشتغال با فعال تر کردن کارگروه های مشخص نسبت به جذب 100 درصدی تسهیلات اشتغال زا اقدام کنند. مجموعه بانک ها و مدیران استان در موضوع اشتغال در یک جبهه قرار دارند و باید مشکلات پیش رو در حوزه اشتغالزایی حل شود.

حسینی پور یادآور شد: بنگاه های زیان دیده با یک اصول و سازوکار درست باید از تسهیلات بانک های عامل برای برون رفت از این وضعیت و تقویت تولید و اشتغال برخوردار شوند. مدیران بانک های استان با نگاه همگرایی می توانند دستگاه های اجرایی را پای کار بیاورند چرا که باید مشکلات پیش رو حل شود و تعامل جدی فی مابین دستگاه ها و بانک ها باید اتفاق بیفتد.

استاندار گفت: فرمانداران در شهرستان ها باید بدانند چند طرح برای تسهیلات معرفی شده است و نسبت به تسهیل این مهم اقدام کنند تا جذب کامل تسهیلات صورت گیرد.

وی افزود: مسئله سرمایه گذاری یک موضوع مهمی است و یکی از نیازهای اصلی پروژه های مهم استان است و همه سرمایه گذاران باید پای کار بیایند. در حوزه دریا، بنادر و جهاد کشاورزی برنامه های مهم در حال طراحی و تدوین است و قاعدتا با استقرار مدیران جدید خون تازه ای در مدیریت اجرایی استان جاری و ساری شده است و باید حوصله کنیم سیاست های دولت مردمی عملیاتی شود .

سید محمود حسینی پور تصریح کرد: در استان مازندران حرکت رو به جلو توسعه ای شروع شده است و مجموعه دستگاه هایی که فعال هستند شبانه روزی پای کار هستند که این تلاش ها باید دیده شود.

استاندار مازندران با بیان این که در فضای توسعه اقتصادی استان باید شاهد تحول باشیم، اظهار داشت: در حوزه سرمایه گذاری ارتباط خوبی با کشورها و شرکت های بزرگ ایجاد کردیم که در همایش افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 بسیاری از کشورها برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی نمودند که اتفاق نوید بخشی برای توسعه استان است.

وی گفت: رشد تولید و اشتغال در سایه همدلی و همگرایی در استان که در حال حاضر در حال تقویت است محقق خواهد شد.

استاندار عنوان کرد: در حوزه فعالیت ها و شرکت های دانش بنیان و کارگاه های کوچک با روان سازی تصمیمات مهمی گرفته شده است تا مشکلات مراکز صنعتی ما حل شود چرا که مشکلاتی از گذشته انباشته شده است که با اولویت در حال رفع آن ها هستیم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری