En امروز : 7 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

استقرار صنایع تبدیلی ضرورت مهم و راهبردی روستاهای مازندران است / میز روستا در ادارات کل فعال شود

کد خبر : 112396 28 اردیبهشت 1401فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور با بیان این که روستاها، مولد و دارای اقتصاد پویا هستند، بر ضرورت برنامه ریزی برای این حوزه و فعال کردن میز روستا در دستگاه های اجرایی تاکید کرد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید مجمود حسینی پور در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان با عنوان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی می بایست بر مبنای خروجی و سیاست گذاری های عملیاتی گام بردارد و سازمان جهاد کشاورزی و صمت باید در این دبیرخانه فعال تر عمل کنند تا مسائل جدید را شناسایی و مشکلات شهرستان ها را احصاء و حل و فصل کنیم، خاطر نشان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی می بایست متناسب با شرایط روز برنامه داشته باشد و باید برای 10 سال آینده راهبرد و پیش بینی داشته باشد.

استاندار با بیان این که مسائل مختلف بصورت عملیاتی باید مورد رصد دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد، افزود: توسعه تعاونی های کشاورزی در استان رضایت بخش نمی باشد که در همین راستا سیاست گذاری راهبردی برای 3600 روستا باید تعیین شود. با توجه به اینکه بیش از 40 درصد جمعیت مازندران در روستاها مستقر هستند، که قابل توجه است و شرکت های تعاونی باید جاذبه هایی را برای مردم جهت فعالیت در روستاها ایجاد کنند و شرکت های تعاونی هم از لحاظ کمیت و هم از نظر کیفیت افزایش پیدا کنند چرا که در اقتصاد روستا تاثیر گذار هستند.

وی با اشاره به این که عادت به کار انفرادی سهم مهلکی برای اقتصاد استان است و تنها با کار جمعی توسعه همه جانبه محقق می گردد، گفت: باید شرکت های تعاونی را به کار جمعی خصوصا در حوزه دام و طیور تشویق کنیم؛ تولید محصولات کشاورزی نیازمند یک تحول و هدفگذاری بزرگ است. برای مبادلات تجاری با کشورهای دنیا باید به سمت کنسرسیوم برویم و شاهد تحولات دارای خروجی مناسب باشیم و تعاونی ها باید افزایش پیدا کنند تا در اقتصاد استان اثرگذار باشند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: 500 روستا بصورت پایلوت برای ایجاد تعاونی ها هدفگذاری شدند تا در حوزه کشاورزی؛ صنایع تبدیلی مجهز شوند چرا که ضرورت روستاها صنایع تبدیلی است و بانک ها هم می بایست در این حوزه سرمایه گذاری لازم را صورت دهند .باید ثروت مردم را در روستاها افزایش بدهیم و مدیرانی که برای روستاهها برنامه داشته باشند در ارزیابی های ما از جایگاه ویژه ای برخوردار اند و ادارات کل میز روستا را در ادارات خود فعال کنند. روستاها باید آباد شوند چرا که روستاها می توانند هزینه کلانشهر مازندران را تامین کنند هرچند زیرساخت ها در این راستا از نقش مهمی برخوردار هستند و بنیاد مسکن و اداره کل راهداری نقش ویژه ای دارند و باید تلاش کنیم با برنامه ریزی طرح توانمندسازی روستاها را در آینده نزدیک تصویب و اجرایی کنیم.

حسینی پور اظهار کرد: جمهوری اسلامی در روستاها اقدامات ارزشمندی را انجام داده است که اکنون می بایست از این روستاها بهره برداری لازم انجام شود و درصد زیادی از جغرافیای ما در روستاها قرار دارد و مشکلات نهاده های دامی که اکنون یکی از مهم ترین مطالبات است با سیاست گذاری در روستاها قابل حل است. روستاهای استان در چارچوب اقتصاد مقاومتی باید به حرکت دربیاید تا شاهد بازگشت جوانان تحصیلکرده به روستاها باشیم که البته نیازمند سیاست گذاری جدید در این راستاست.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری