En امروز : 10 فروردین 1403

پیام استاندار مازندران به مناسبت سالروز حماسه ششم بهمن آمل

کد خبر : 108733 6 بهمن 1400فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران با صدور پیامی یاد و خاطره حماسه آفرینی مردم آمل در ششم بهمن ماه سال ۶۰ را در صیانت از انقلاب اسلامی و آرمان های شهدای والامقام گرامی داشت. ‎ ‎ ‎

متن کامل پیام استاندار مازندران به شرح زیر است:

                            بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی به رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی ( ره ) و مشارکت همه آحاد جامعه و تقدیم شهدای والامقام نهایتا در مسیری قرار گرفت که با ابتناء بر آرمان های عدالت جویانه، استکبارستیز و استقلال طلبانه به پیروزی رسید.
پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بسیاری از گروهک های ضد انقلاب و اسلام، در سایه رافت اسلامی مسئولان نظام، فتنه های بسیاری را در کشور رقم زدند که درگیری های استان های مختلف و ترور شخصیت های برجسته نظام در شمار این فتنه ها قرار دارد.
حماسه مردم آمل در 6 بهمن سال 60 آن از جمله ی این فتنه ها و آنچنان تعیین کننده بود که امام ( رضوان الله تعالی علیه ) در وصیت نامه سیاسی الهی خود از آن به نیکی یاد کردند و فرمودند: " من از شهرستان آمل و مردم فداکار آن تشکر می کنم. دیدید مردم دلیر و مسلمان آمل چه به روزتان آوردند. " هم چنین مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در مورد حماسه ششم بهمن می فرمایند: " نباید اجازه داد که این خاطره های پرشکوه، این حوادث بی نظیر و تعیین کننده تاریخ انقلاب، در ذهن ها کم رنگ شود. "
این حماسه هرچند از سوی مردم آمل شکل گرفت، اما به عنوان سندی بر وفاداری ملت به آرمان های انقلاب در تاریخ مقاومت ایران اسلامی ثبت شد.
صبح روز ششم بهمن ماه سال 1360 ملت بصیر، شجاع و انقلابی آمل علیه این فتنه خروج کردند و همراه با نیروهای سپاه پاسداران، رزمندگان و بسیجیان، رزم بی امان خود را برعلیه جبهه نفاق آغاز نمودند و با سنگر های بی شماری که برای دفاع از حریم انقلاب و نظام ایجاد کردند، نام شهر هزار سنگر را برای آمل رقم زدند و با رشادت و دلیری و تقدیم بیش از 40 شهید مرد و زن، کوردلان منافق را عقب راندند و شهر ولایتمدار و انقلابی خود را صیانت نمودند و صفحه ای زرین در کتاب وفاداری به آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی به یادگار گذاشتند.

اهمیت و عظمت این قیام مردمی بر علیه منافقین، نفاق گستران و فریفتگان قدرت بحدی است که مرحوم حضرت علامه حسن‌زاده آملی در رابطه با آن می فرمایند: " من ششم بهمن سال 60 آمل را مانند 22 بهمن سال 57 دیدم. آفرین بر شما که فقط با سلاح ایمان در مقابل آنان قیام کردید، چنانکه به آنان مهلت ندادید که در دارالمومنین «شهرستان آمل» نفس تازه کنند. "
و آیت الله العظمی جوادی آملی در مورد حماسه 6 بهمن بیان داشتند: " بالاخره ما الان هزار سال است که مادران ما پدران ما یا علی یا علی یا حسین یا حسین گفتند در این منطقه. ما با دیگران خیلی فرق می‌کنیم. شما قدم به قدم ببینید هر منطقه‌ای بالأخره یک امام‌زاده‌ای دارد. این سادات بزرگوار آمدند، پیروان اهل بیت بودند این منطقه را ولایت‌مدار کردند و همان عرق تشیع و ولایت‌مداری در روز خطر به داد این مملکت رسید. نشانه‌اش همان است که این عزیزان هر یک ربع یک جوان قربانی شد. ده ساعت چهل تا جوان قربانی بشوند. یعنی هر پانزده دقیقه یک جوان را در طبق اخلاص گذاشتند. "
انقلاب اسلامی با اینگونه پایداری ها و حماسه سازی ها به ثبات رسید و ضرورت دارد رسانه ها، اهل هنر و نویسندگان و شاعران برای تعمیق و تامل در ابعاد مختلف این حماسه مردمی در شهر هزار سنگر آمل، بیش از پیش اهتمام نمایند و زمینه را برای آشنایی جوانان و نسل های نو فراهم آورند.
اینجانب یاد و خاطره شهدای والامقام حماسه ششم بهمن مردم انقلابی آمل در سال 60 و سالروز این حماسه آفرینی ماندگار و درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی را گرامی می دارم و از خداوند قادر متعال، توفیق، سربلندی و عزت بیش از پیش همه دلبستگان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحت زعامت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) خواستارم.
سیدمحمود حسینی پور

اشتراک گذاری