En امروز : 1 اردیبهشت 1403

تجلیل بانوان برگزیده مازنی با حضور استاندار؛

نقش بانوان در هم اندیشی برای توسعه مازندران تقویت خواهد شد / بسیاری از مشکلات با نقش محوری زنان حل می شود

کد خبر : 108731 5 بهمن 1400فرهنگی
پ

سید محمود حسینی پور با بیان این که زنان مازندرانی نقش محوری برای تولید فکر در توسعه مازندران دارند، گفت: بسیاری از مشکلات با نقش محوری زنان حل می شود. ‎

سید محمود حسینی پور در آیین تجلیل از بانوان برگزیده مازندران، اظهار داشت: حضور بانوان مازندرانی در نقش های مختلف اجتماعی و اقتصادی نیاز به اجازه ندارد و استانداری مازندران از بانوان پرتلاش و دغدغه مند این دیار حمایت همه جانبه خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: تکریم از مقام زن در مازندران را وظیفه خود می دانیم و برای احیاء جایگاه فراموش شده بانوان در استان باجدیت تلاش خواهیم کرد.

استاندار مازندران گفت: به طور حتم توسعه و گره گشایی از مشکلات استان بدون در نظر گرفتن جایگاه بانوان امکانپذیر نیست و در برنامه توسعه ای که برای استان داریم به مشارکت زنان نیاز جدی داریم.

حسینی پور، تصریح کرد: همواره در برنامه های اداری و اجرایی اگر کار را به بانوان سپردیم به بهترین نتایج رسیدیم و باید از این قشر فرهیخته جامعه حمایت کنیم.

استاندار مازندران گفت: بانوان در سال های گذشته در جریانات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش بی بدیل داشتند اما به معنای واقعی جایگاه این قشر از جامعه با توجه به رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جامعه تبیین نشده است.

استاندار مازندران تصریح کرد: دختران ما در استان مازندران همپای پسران به تحصیلات خود ادامه می دهند و تحصیلات عمده این بانوان فرهیخته در رشته های فنی و عمرانی است که برای توسعه این دیار، نیاز مبرم به این قشر فرهیخته داریم.

وی اضافه کرد: نقش و جایگاه واقعی زنان در جامعه رفیع نیست اما در اتاق فکرهایی که در شهرستان های مازندران در حال تشکیل دادن هستیم، باید نقش بانوان در این هم اندیشی ها تقویت شود.

استاندار مازندران افزود: زنان مازندرانی در هر شهرستان باید در ارتباط با رفع مشکلات جامعه حرف بزنند و نظر دهند و بسیاری از آسیب های اجتماعی و مشکلات مبتلابه با همراهی و مشارکت و نقش محوری زنان و خانواده قابل حل است.

وی گفت: مازندران سالانه پذیرای ۳۵ میلیون گردشگر است و به تبع در کنار توسعه اقتصادی، این ترددها آسیب های اجتماعی هم دارد که با نقش پذیری بانوان می توان این آسیب ها و تناقض های فرهنگی را به حداقل رساند.

استاندار ابراز کرد: زنان مازندرانی نقش محوری برای تولید فکر در توسعه مازندران دارند و به عنوان مثال اکنون استان چالش جدی در حوزه پسماند دارد که جامعه زنان ما با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به فرزندان و اقشار جامعه می توانند برای مدیریت پسماند اقدام کنند.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ مدیریت پسماند را در جامعه فراگیر کرد و بانوان در این حوزه می توانند نقش آفرینی داشته باشند تا بتوانیم بهتر عرصه های طبیعی و نعمت های خدادادی استان مانند جنگل و دریا را حفظ کنیم.

حسینی پور ادامه داد: باید آسیب شناسی شود که چرا وضعیت طلاق در استان رو به افزایش است و به طور عمده طلاق ها در استان توافقی است و مشارکت زنان برای رفع این آسیب های اجتماعی باید افزایش یابد تا بتوانیم راحت این دغدغه را کم و ریشه کن کنیم.

در این آیین با حضور استاندار؛ ۴۰ بانوی برگزیده استان مازندران در حوزه های پزشکی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و همچنین بانوان نمونه سرپرست خانوار، خانه دار، معلم ، ورزشکار تقدیر شدند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری