امروز : 31 فروردین 1403

نبض اقتصادی کشور در دست بانک ها

تمام ظرفیت بانک ها برای حمایت از تولیدکنندگان

کد خبر : 108715 5 بهمن 1400
پ

برای نخستین بار جلسه شورای هماهنگی بانک‌های سطح شهرستان آمل در بانک ملی مرکزی این شهرستان برگزار شد، در این جلسه روسا و نمایندگان بانک‌ها گزارش از عملکرد خود در حوزه‌های همچون تسهیلات اشتغال‌زایی، ازدواج، وام های ضروری و ...در سال گذشته ارائه داده و مسائل و مشکلات حوزه بانکی را مطرح نمودند. ‎

 

نبض اقتصادی کشور در دست بانک ها/ تمام ظرفیت بانک ها برای حمایت از تولیدکنندگان

 

برای نخستین بار جلسه شورای هماهنگی بانک‌های سطح شهرستان آمل در بانک ملی مرکزی این شهرستان برگزار شد، در این جلسه روسا و نمایندگان بانک‌ها گزارش از عملکرد خود در حوزه‌های همچون تسهیلات اشتغال‌زایی، ازدواج، وام های ضروری و ...در سال گذشته ارائه داده و مسائل و مشکلات حوزه بانکی را مطرح نمودند.   

تعداد و میزان پرداخت تسهیلات تکلیفی چون تسهیلاتی برای ازدواج، کرونا ، بهین یاب، ودیعه مسکن و ... تعامل و هم‌اندیشی در زمینه مشکلات پرداخت تسهیلات جهت سرمایه گذاری واحدهای تولیدی و کشاورزی از جمله دستورات این جلسه بود که روسای ادارات کمیته امداد،  بنیاد مسکن، صمت، جهاد کشاورزی و همچنین برخی از مدیران بانک‌ها گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های خود را ارائه نمودند. 

 سید عباس حسینی سرپرست فرمانداری آمل در این جلسه با بیان عملکرد و همکاری بانک‌ها در اجرای برنامه‌های دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی گفت: در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان سال تولید,پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده، تمامی مسئولین ملزم به حرکت در مسیر حمایت از تولید و ایجاد اشتغال هستند.

 وی با بیان اینکه نبض اقتصادی کشور تا حدی زیادی در دست بانک‌هاست، عنوان کرد: بنابراین بانک‌های سطح شهرستان نیز از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولیدکنندگان استفاده کنند.

 سرپرست فرمانداری آمل ادامه داد: در طی ماه‌های گذشته شیوع ویروس کرونا در کشور باعث ایجاد ضرر و زیان و مشکلات مالی برای بسیاری از خانواده‌ها شده است که نیازمند همراهی و همکاری تمامی بانک‌ها برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم هستیم.    

 وی با اشاره به ارائه تضمین برای پرداخت تسهیلات، خاطرنشان کرد: بانک‌ها بایستی ضمن اینکه برابر بخشنامه و دستورالعمل‌های بانک مرکزی از وام گیرندگان تضمین‌های لازم را بگیرند، اما از سخت گیری‌های بی‌مورد و حتی‌المقدور از اصرار بر داشتن ضامن کارمند خودداری نمایند.

حسینی با تاکید اینکه مسئولان شهرستان برای جذب اعتبارات و وام های حمایتی،  تبصره‌ای و ...پیگیر باشند، تصریح کرد: مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب این اعتبارات از سوی ادارات کل مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند تا اعتبارات و تسهیلات به طور کامل جذب شود.

 وی در پایان اظهار کرد: بانک‌ها باید تا جایی که امکان دارد به مردم خدمات رسانی مطلوب دهند و برخورد با مراجعه کنندگان به طوری باشد که جای گله‌مندی وجود نداشته باشد و در ارائه تسهیلات به ویژه در اخذ ضامنین اهتمام داشته باشند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها