En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار: مازندران، مهد علمای بزرگ و شهدای والامقام است

کد خبر : 108667 3 بهمن 1400فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران در دیدار با آیت الله نوری همدانی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت که مازندران، مهد علمای برجسته و سرزمین شهدای والامقام است. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی، از مراجع تقلید در قم که با حضور آیت الله محمدی لائینی، نماینده مقام معظم رهبری در مازندران برگزار شد، گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستیم که در این روز بزرگ و خجسته، زیارت حضرتعالی نصیبمان شد و از نماینده ولی فقیه در استان تشکر می کنیم که زمینه دیدار با حضرتعالی را فراهم نمودند.

حسینی پور با بیان این که مازندران یک ایران کوچک است، افزود: بعد از مشهد مقدس، مازندران بیشترین مسافر را در طول سال به میزان ۳۵ میلیون نفر به خود اختصاص داده است و طی سال، حدود ۲۰۰ هزار نفر مسافر خارجی به مازندران می آیند.

وی با اشاره به این که مازندران ۱۱ درصد تولیدات غذایی کشور را عهده دار است، تصریح کرد: بخش اعظم بازار مرکبات کشورهای اوراسیا را مازندران در اختیار دارد.

استاندار از ظرفیت های والای استان در این دیدار سخن گفت و یادآور شد: با عنایت به مساعد بودن زمینه و اولویت حوزه کشاورزی در مسیر توسعه مازندران، برنامه اعتلای بخش کشاورزی در استان را در دستور کار داریم.

وی گردشگری را از دیگر مزیت ها و اولویت های استان عنوان کرد و گفت: گردشگری، یک بستر و فرصت اقتصادی بسیار مهم برای مازندران محسوب می شود و برای شکوفایی این بخش نیز برنامه داریم.

استاندار حضور علمای برجسته و بزرگ را یک فرصت مغتنم برای مردم ولایتمدار مازندران دانست و اظهار داشت: آموزه های شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، که با تاسی از مکتب والای حسینی (ع) و فاطمی (س) و درس آموزه های عالمان برجسته به میدان خطیر ایثار و شهادت رهسپار شدند و جان خود را برای صیانت از اسلام ناب محمدی (ص) در کف اخلاص نهادند، برای همیشه در تاریخ ما ماندگار خواهد بود.

حسینی پور، افزود: در ایامی که شهید سلیمانی در جبهه مقاومت نبرد سنگینی را با دشمن داشتند، رزمندگان مازنی حضور چشمگیری در سنگرهای دفاع از حریم حرم آل الله ( علیهم السلام ) داشتند و بیشترین شهدای مدافع حرم را تقدیم کردند.

وی گفت: مازندران مهد علویان و تاریخ مردم مازندران درخشان است و علاقه مردم استان به علما، ریشه در باورهای دینی آنان و اعتقاد آنان به جایگاه علم و فقاهت دارد.

استاندار ابراز داشت: تشییع پیکر مبارک شهدای گمنام طی هفته های اخیر در مازندران بیانگر این موضوع است که مردم شهید پرور استان همچنان، ثابت قدم پای آرمانهای انقلاب اسلامی و میثاق خود با شهدای عزیز و پیروی از منویات رهبرمعظم انقلاب ایستاده اند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری