En امروز : 30 فروردین 1403

استاندار مازندران:

بالگرد جدید اورژانس هوایی 115 وارد آمل شد / تلاش برای افزایش ظرفیت بالگردهای امدادی در مازندران در آینده

کد خبر : 108607 1 بهمن 1400فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور با اعلام این خبر، گفت: امیدواریم ظرفیت ها در حوزه بالگرد های امدادی در استان را افزایش دهیم. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت و خدمات هوایی در استان مازندران بصورت ویژه پیگیری می شود؛ خاطرنشان کرد: با توجه به پهناور بودن استان و آمایش های سرزمینی، بالگرد اورژانس هوایی یک اولویت و راهبرد اساسی است بطوریکه خدمت قابل توجه ای را در حوزه های خدمات کشوری به مردم استان‌ ارائه می کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه بالگرد اصلی این اورژانس که جهت انجام تعمیرات به شرکت پنها در تهران منتقل شده بود چرا که به جهت آسیب در آخرین پرواز آزمایشی قادر به انجام پرواز نبود، گفت:تا آماده شدن بالگرد اصلی، بالگرد موقت از طرف شرکت پنها جهت انجام ماموریت های اورژانس هوایی در آمل مستقر شد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه با استقراد بالگرد اورژانس هوایی در ارائه خدماتی همچون اطفای حریق هوایی حفظ جنگل ها منابع طبیعی محیط زیست نقش بسزایی می تواند داشته باشد افزود: بالگرد اورژانس هوایی در حوزه توریست و بوم گردی می تواند موثر باشد و همچین ظرفیت بالقوه ای را در حوزه امنیتی و پدافندی برای استان ایجاد کند و بار ترافیکی، تصادفات جاده ای را کاهش می دهد و حمل و نقل مردم را ایمن سازی می کند.

حسینی پور با عنوان اینکه امیدواریم ظرفیت ها در حوزه بالگرد های امدادی در استان را افزایش دهیم، گفت: شروع این ظرفیت ها با حضور مجدد بالگرد اورژانس در شهر آمل اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: امیدواریم بالگرد اطفای حریق در سایر نقاط استان بزودی مستقر شود که یک ظرفیت ارزشمند در بحث ایمنی اطفای حریق و اورژانس ترافیک در استان مازندران محسوب می شود.

یادآور می شود؛ بالگرد قبلی استان پس از انجام تعمیرات در تست پروازی دچار حادثه سقوط شد و مازندران تاکنون از خدمات این بالگرد محروم ماند.

اشتراک گذاری