En امروز : 31 فروردین 1403

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران، عنوان کرد:

حمایت از بانوان کارآفرین جزو برنامه های راهبردی استانداری مازندران است

کد خبر : 108600 30 دی 1400فرهنگی
پ

سمیه قاسمی طوسی با بیان این که آمار بانوان تحصیل کرده در مازندران چهار درصد بیشتر از میانگین کشوری است، گفت: باید با رفع مشکلات زیرساختی، تمام قد برای اجرای طرح‌های اشتغال آفرین برای این بانوان تحصیل کرده اقدام کرد و حمایت از بانوان کارآفرین جزو برنامه های راهبردی استانداری مازندران است. ‎

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در جمع اصحاب رسانه استان با اعلام این‌که ۳۱۹ زن در مازندران، پست مدیریتی در دستگاه‌های دولتی دارند، خواستار تداوم توجه به توانمندی بانوان در این بخش شد.

 

سمیه قاسمی طوسی افزود: هم اکنون ۲۸۴ زن مازندرانی دارای پست مدیریتی میانی در دستگاه های دولتی هستند و ۳۵ نفر دیگر هم پست مدیریتی پایه دارند.

وی با اظهار این که آمار بانوان دارای پست مدیریتی در دستگاه‌های دولتی مازندان نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود چهار درصد افزایش یافته است، گفت: تغییر دولت و جا به جایی مدیران ارشد نباید تاثیری در سطوح مدیریتی بانوان کارآمد مازندرانی در ادارات شهرستانی و استانی داشته باشد.

قاسمی طوسی افزود: همواره باید مسئولان ارشد استان و کشور در ارتباط با جایگاه بانوان در سطوح مدیریتی دغدغه داشته باشند و خوشبختانه استانداران وقت در سال‌های گذشته و استاندار کنونی مازندران به مدیریت بانوان در ادارات دولتی اقبال نشان داده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: در ادامه فعالیت دولت سیزدهم هم ۱۵۰ بانوی برجسته مازندرانی برای قبول مسوولیت مدیریتی در ادارات مختلف به استاندار مازندران معرفی شده اند و به طور حتم در ماه‌ها و سال‌های آینده با دغدغه‌مندی و حساسیت مسوولان ارشد استان، شاهد حضور مدیران زن در جایگاه‌های میانی و پایه ادارات استان خواهیم بود.

وی با اشاره به روند اجرای سند ارتقاء جایگاه زنان در مازندران افزود: این سند با استفاده از ظرفیت کارشناسان حوزه‌های مختلف درحال اجرا است و در آن وضعیت زنان از ابعاد مختلف مانند ازدواج و طلاق، بهداشت، ورزش، آسیب های اجتماعی، مشارکت سیاسی و مدنی مورد بررسی قرار می گیرد.

قاسمی طوسی گفت: با توجه به پیری جمعیت در استان، می‌طلبد که نسبت به فرزندآوری در مازندران با تغییر ذائقه جوانان برای ازدواج آسان و فرزندآوری اقدامات لازم با همکاری دستگاه های اجرایی و فرهنگ سازی صورت گیرد.

 

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان این که آمار بانوان تحصیل کرده در مازندران چهار درصد بیشتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: باید با رفع مشکلات زیرساختی، تمام قد برای اجرای طرح‌های اشتغال آفرین برای این بانوان تحصیل کرده اقدام کرد و حمایت از بانوان کارآفرین جزو برنامه های راهبردی استانداری مازندران است.

وی افزود: در سال های گذشته حدود ۲۰۰ بانوی کارآفرین در مازندران تسهیلات کم بهره ۲۰۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

قاسمی طوسی همچنین با تشریح برنامه های هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در مازندران، خاطر نشان کرد: تجلیل از بانوان کار آفرین، برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان مازندرانی و همایش تجلیل از بانوان نخبه به صورت شهرستانی و استانی در هفته‌های آینده در استان برگزار می شود.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری