En امروز : 1 اردیبهشت 1403

رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی کشور؛

با پیگیری های استاندار، یک فروند بالگرد جدید در اوراژانس هوایی آمل استقرار یافت / بالگرد دیگر در راه عباس آباد

کد خبر : 108597 30 دی 1400فرهنگی
پ

کاپیتان محمد مهدی نوری، رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی کشور، گفت: با توجه به اینکه تست و چکاپ بالگرد قبلی اوراژانس هوایی آمل در شرکت پهنا مشمول زمان شده بود، استاندار مازندارن پیگیر یک بالگرد جایگزین برای این مرکز شدند. ‎

کاپیتان محمد مهدی نوری، رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی کشور، گفت: با توجه به اینکه تست و چکاپ بالگرد قبلی اوراژانس هوایی آمل در شرکت پهنا مشمول زمان شده بود، استاندار مازندارن پیگیر یک بالگرد جایگزین برای این مرکز شدند و پیرو پیگیری های مستمر و مکرر مقام عالی دولت در مازندران، یک فروند بالگرد جدید در اوراژانس هوایی آمل استقرار یافت.

کاپیتان نوری با بیان اینکه متاسفانه مازندران در طول هشت ماه بدون بالگرد بوده و در طول این مدت پیگیری های مسئولین استان بدون نتیجه ماند،تصریح کرد: اما استاندار مازندران با پیگیری های مستمر از شرکت پنها که مسئولیت پشتیبانی و نگهداری هلی کوپترهای ایران را به عهده دارد و همچنین شرکت بیمه طرف قرارداد، موفق شدند شرکت بیمه و شرکت پنها را ملزم به جایگزین کردن بالگرد جدیدی کنند، البته جادارد از مهندس نوری مدیر عامل شرکت پنها تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه بالگرد قبلی در تست پس از تعمیر دچار حادثه سقوط شد و تقریبا از قابلیت پروازی خارج گردید و دیگر قادر به پرواز نبوده و نیاز به تعمیرات اساسی دارد، تاکید کرد: یک فروند بالگرد جدید روز گذشته با پیگیری استاندار مازندران در آمل مستقر شد تا به  صورت موقت تا زمان بازگشت بالگرد، به مردم شریف مازندرن ارائه خدمات دهد.

 

وی افزود: با توجه به گستردگی مناطق جنگلی و آتش سوزی های اخیر در استان، استاندار مازندران در خصوص امداد رسانی و اطفای حریق در استان خواستار استقرار 2 فروند بالگرد دیگر در استان شدند.

این بالگرد متعلق به شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی کوپتر ایران است که از اول خرداد به دلیل نقص فنی و تعمیرات به تهران منتقل شد.

کاپیتان نوری، پیگیری های مستمر استاندار مازندران را مثمر ثمر دانست و گفت: با تاکیدات استاندار مازندران مقرر شده است که این دو بالگرد تا قبل از فرارسیدن سال جدید در غرب استان مستقر شود.

وی ادامه داد: ظرفیت اوراژانس هوایی در استان به سه فروند در استان خواهد رسید که خدمات اورژانس و اطفای حریق و امداد رسانی به مردم شریف استان داشته باشند تا بدینوسیله دغدغه های استاندار مازندران و مردم استان رفع شود.

اشتراک گذاری