En امروز : 6 اردیبهشت 1403

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، عنوان کرد:

پیش بینی استقبال میلیونی مردم از راهپیمایی اربعین با توجه به افزایش روند واکسیناسیون

کد خبر : 108471 26 دی 1400فرهنگی
پ

علی شیرازی، گفت: با عنایت به افزایش روند واکسیناسیون در دولت سیزدهم ، پیش بینی می شود که اربعین حسینی در سال۱۴۰۱ همانند سال ۱۳۹۸با استقبال و حضور میلیونی مردم عزیز مواجه شود. ‎

علی شیرازی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در جلسه ستاد مدیریت زائرین اربعین حسینی استان، بیان داشت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع،) هرساله با حضور میلیونها نفر از دلدادگان حضرت سیدالشهدا در کشور عراق برگزار می گردد.

وی ادامه داد: این حرکت عظیم معنوی که در سال ۱۳۹۰ با اعزام ۵۰ هزار نفر شروع شده بود با استقبال عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) در سال ۱۳۹۸ به سه میلیون و 400 هزار نفر در کشور و در استان مازندران به۱۱۵۰۰۰ نفر رسید.

شیرازی افزود: با عنایت به نقش اربعین حسینی درجهت ترویج فرهنگ غنی عاشورا و همچنین ایجاد وحدت در جهان اسلام بنا برفرموده مقام معظم رهبری، ستاد مدیریت و ساماندهی راهپیمایی اربعین حسینی در سال ۱۳۹۴ توسط هیئت دولت تصویب و ابلاغ گردید و شرح وظایف دستگاهها در قالب کمیته های کاری مشخص شده که انتظار می رود ماموریتهای محوله را به درستی انجام دهند.

وی گفت: با عنایت به افزایش روند واکسیناسیون در دولت سیزدهم ، پیش بینی می شود که اربعین حسینی در سال۱۴۰۱ همانند سال ۱۳۹۸با استقبال و حضور میلیونی مردم عزیز مواجه شود و این آمادگی را ما باید هم در سطح نهادها و هم مواکب استان ایجاد نماییم و اطلاع رسانی لازم انجام شود که صرفا افراد واکسن زده با ثبت نام در سامانه سماح بتوانند به این سفر معنوی مشرف شوند.

شیرازی با اشاره به اینکه استان مازندران بعنوان معین استان ایلام در جهت خدمات رسانی به زائران در مرز مهران است، خواستار اعزام تیمی متشکل از نمایندگان معاونت های سیاسی و امور عمرانی و عتبات عالیات به منطقه مذکور جهت تحویل زمین و استقرار تجهیزات در آن گردید و در خصوص همکاری و نظارت فرمانداران بر مواکب دارای مجوز درجهت جمع آوری نذورات مردمی تاکید نمود تا از سواستفاده های احتمالی ممانعت شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ضمن تقدیر از عملکرد اعضای ستاد که موجب شناسایی استان مازندران توسط ستاد مرکزی بعنوان استان برتر در سال ۱۴۰۰ در راستای خدمت به زائرین حسینی گردید، تصریح نمود : از آنجایی که اساس و شالوده مراسم راهپیمایی اربعین اقدامی فرهنگی دینی است حسب دستور استاندار باید کمیته فرهنگی بویژه صدا و سیما شأنیت مردم فهیم استان بعنوان اولین خاستگاه علویان و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) را در جهت ترویج فرهنگ غنی عاشورا حفظ نمایند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری