En امروز : 7 اردیبهشت 1403

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، عنوان کرد:

ترویج سبک زندگی قرآنی، یک ضرورت برای جامعه ماست

کد خبر : 108444 25 دی 1400فرهنگی
پ

سمیه قاسمی طوسی، بازدید از دوره آموزش مربی «مهارت‌های سبک زندگی قرآنی» در بابل، گفت: جوانان به اقتضای سن خود، فطرت پاک و روحیه کمال‌جویی که دارند مستعدّ الگوپذیری هستند و ترویج سبک زندگی قرآنی، یک ضرورت است و مساجد نیز یکی از بهترین پایگاه‌ها برای این امر مهم است. ‎

 

سمیه قاسمی طوسی از کلاس تربیت مربی « مهارت‌ های زندگی قرآنی » در سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در بابل دیدار کرد و ضمن سخنانی گفت: مساجد در دین و فرهنگ ما همواره جایگاهی ویژه داشته‌ است و امروزه نیز لازم است فعالیت‌های خود را با رویکرد جدید استمرار دهند.

وی تأکید کرد: در سنت نبوی (ع) و فرهنگ فاطمی (س)، مسجد تنها مکانی برای عبادت نبود بلکه هر زمان که شرایط اقتضا کرد، مکانی برای افزایش بینش و بصیرت مردم اعم از مردان و زنان، اجتماع مسلمانان و حتی به کلاس درس و آموزش تبدیل شد و ما نیز امروزه نباید از این کارکردهای ویژه مساجد غافل شویم.

قاسمی طوسی همچنین گفت: جوانان به اقتضای سن خود، فطرت پاک و روحیه کمال‌جویی که دارند مستعدّ الگوپذیری هستند و ترویج سبک زندگی قرآنی، یک ضرورت است و مساجد نیز یکی از بهترین پایگاه‌ها برای این امر مهم است و می‌توانیم از این مسیر، هم به تعمیق فهم دینی در میان جوانان کمک کنیم، هم سبک زندگی اسلامی ایرانی که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است را به آنان بیاموزیم و هم به افزایش نشاط اجتماعی به‌عنوان یکی از نیازهای امروز جامعه، دست یابیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مازندران پیش از حضور در این دوره نیز با مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران دیدار و ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام شریف‌تبار، اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه های فرهنگی و با اتکا به محله‌محور کردن فعالیت مساجد، زمینه برای مقابله با انواع آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند و اقبال بیشتر نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در مساجد فراهم شود.

قاسمی طوسی، گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی و نقش بانوان در اجتماع و برقراری سبک زندگی قرآنی در جامعه آمادگی داریم، هیأت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی را با فرمانداری شهرستان های استان و ظرفیت‌های ادارات هماهنگ کنیم و همچنین نسبت به اجرای برنامه‌های قرآنی برای بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی همکاری هدفمند و منظم داشته باشیم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری