En امروز : 31 فروردین 1403

علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران:

طرح توسعه متوازن شهرها در دستور کار شهرداران قرار گیرد

کد خبر : 108439 25 دی 1400فرهنگی
پ

شهرداران شهرهای مرزن آباد، امیرکلا، شیرگاه، گزنک، فریم، رستمکلا و خلیل شهر که روز پنجشنبه با حکم استاندار مازندران منصوب شدند، امروز طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیرکل دفتر فنی استانداری و برخی مدیران دستگاه های اجرایی معارفه شدند. ‎ ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در این مراسم با عنوان اینکه شهرداران می بایست نسبت به مباحث زیست محیطی، و طرحهای شهری حساس باشند و به جد این موضوعات را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: پیاده سازی دقیق و بروزرسانی طرح ها در دستور کار باشد و انتظار داریم در جهت زندگی با کیفیت مردم در شهرها تلاش لازم صورت گیرد بطوریکه در جنبه‌ های مختلف اعم از رفاه، آسایش و ترافیک و حمل و نقل بهینه، شهرداران باید کاملا ساعی و کوشا باشند تا بتوانند مشکلات مردم و شهر را حل کنند.

علیخانی اظهار داشت: موضوعات مربوط به زیرساخت های شهری همچون فاضلاب، آب، برق، گاز و مخابرات مورد توجه ویژه شهرداران قرار گیرد و نسبت به مسائل درآمدی شهر نیز تسلط و اهتمام داشته باشند.

معاون استاندار افزود: انتظارمان این است شهرداران به مثابه یک مدیر مالی قوی باشند و بر مسائل هزینه ای درآمدی شهر وقوف داشته باشند و هزینه هایی که در شهرها صورت می گیرد در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب و اقتصاد مقاومتی باشد.

علیخانی تصریح کرد: شهرداران بر پیمانکاران نظارت داشته باشند تا نسبت به پروژه ها حساسیت لازم لحاظ شود و در انعقاد قراردادها؛ دقت و حساسیت لازم توسط شهرداران مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران یادآور شد: شهرداران باید مدیر بحران ها باشند و قبل از وقوع بحران ها تهدیدات شهرها را پیش بینی نمایند و ضمن انجام کارهای پیشگیرانه، آمادگی لازم برای مقابله با بحران ها را داشته باشند و بازسازی و نگهداری اماکن پس از بحران به جد دنبال شود.

وی گفت: شهرداران؛ خادمین مردم هستند لذا شهرداری یک سمت نیست بلکه مسئولیتی برای خدمتگزاری است. شهرداران باید از محلات شهرها سرکشی داشته باشند و نظرات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری