امروز : 29 فروردین 1403

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران، خبر داد:

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان / توانمند سازی ۸۳۲ نفر از بانوان فارغ التحصیل مازندران

کد خبر : 107611 22 آذر 1400
پ

سمیه قاسمی طوسی، از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان خبر داد و تصریح کرد: هدف نهایی این سند رسیدن به عدالت جنسیتی، ارتقا و بهبود وضعیت زنان از طریق آگاهی‌بخشی، توان‌بخشی و افزایش مشارکت‌پذیری آنان در عرصه‌های مختلف اجتماع است. ‎ ‎

 

سمیه قاسمی طوسی با اشاره به برگزاری نشست دو روزه مدیران کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور، خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارشی از وضعیت زنان استان و طرح‌هایی که در این حوزه در استان مازندران انجام و طرح‌ها و برنامه‌هایی که با هدف توانمندسازی و آگاهی بخشی به زنان انجام شد، تشریح گردید.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده در این نشست از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان خبر داد و تصریح کرد: هدف نهایی این سند رسیدن به عدالت جنسیتی، ارتقا و بهبود وضعیت زنان از طریق آگاهی‌بخشی، توان‌بخشی و افزایش مشارکت‌پذیری آنان در عرصه‌های مختلف اجتماع است.

 

قاسمی طوسی اظهار کرد: این سند پس از تصویب به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شد تا برنامه‌های اجرایی خود را بر اساس برنامه عملیاتی تدوین شده در سند اجرایی نمایند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران گفت: توانمندسازی بیش از ۸۳۲ نفر از مشاورین و فارغ‌ التحصیلان حوزه‌های روانشناسی، جامعه‌شناسی، حوزوی، خانواده، اعضا سمن‌ها و ... به عنوان تسهیل‌گران، توانمند‌سازی ۶۰۰ نفر از سمن‌های فعال در حوزه کودک، کارشناسان مراکز بهداشت، مشاورین اورژانس‌های اجتماعی، دهیاران و بخشداران، نمایندگان امور بانوان و خانواده فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای آموزش قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در قالب آموزش‌های استانی و ملی اجرایی شد.

 وی گفت: توانمندسازی حدود ۲۰۰۰ نفر از بانوان در مناطق کم‌برخوردار با هدف ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده‌ها و نیز افزایش تاب‌آوری اجتماعی برخی از برنامه‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران در این راستا بود.

قاسمی طوسی ظرفیت اقتصادی در میان بانوان استان را یک راهبرد توسعه ای اشاره کرد و یادآور شد: توانمند‌سازی اقتصادی بیش از ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار با طرح‌های مشاغل خانگی و آموزش برای ایجاد، بارازیابی و تداوم فعالیت در فروشگاه‌ های مجازی، اعطای تسهیلات حمایتی به ۱۶۳۸ نفر به مبلغ ۴۸.۹۶ میلیارد ریال در قالب قرض الحسنه از جمله اقدامات مهم این حوزه بود.

 وی افزود: به ۳۰۵ نفر به مبلغ ۹۴ میلیارد ریال در مرابحه جهت حمایت از اشتغال و حمایت از ۳ کارگاه تولیدی ماسک و گان برای دریافت سیب سلامت و مجوزهای لازم و اشتغال‌ زایی برای حدود ۵۰۰ نفر از بانوان خصوصا بانوان سرپرست خانوار و حمایت از ۵۷ صندوق اعتباری خرد زنان روستا برای دریافت وام کم بهره به مبلغ ۱۹۰۵۰ میلیون ریال و در نهایت برگزاری ۸۳ نمایشگاه از توانمندی‌های بانوان بخشی از اقدامات ما در این حوزه بود.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها