En امروز : 9 فروردین 1403

استاندار مازندران:

شکوفایی کشاورزی مازندران، سرمایه گذاری برای کشور است / برگزاری جشن خودکفایی برنج با حمایت از کشاورزی مازندران

کد خبر : 107489 17 آذر 1400فرهنگی
پ

سید محمود حسینی پور، کشاورزی مازندران را ظرفیتی ملی دانست و گفت: اگر مازندران حمایت شود، در سال ۱۴۰۴ جشن خودکفایی برنج را در کشور شاهد خواهیم بود. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی استان مازندران که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان شهرستان های مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد، افزود: کشور در حال عبور از اقتصاد بر پایه نفت به اقتصاد کشاورزی است که سیاست گذاری بسیار درستی است و در واقع باید پیش از این ها اتفاق می افتاد.

حسینی پور با بیان این که باید ببینیم اهداف برنامه توسعه بویژه در حوزه کشاورزی براساس سند آمایش تا چه اندازه محقق شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه سال های سال؛ به این موضوع بسیار مهم، عنایت و اهتمامی نشد و عملا به منافع مردم در این راستا بویژه در دولت گذشته خیانت شده است. انتظار داریم در مجموعه کمیسیون کشاورزی مجلس به این موضوع توجه جدی شود.

وی کشاورزی را مسئله ای استراتژیک و مهم در جهت تامین سلامت و امنیت غذایی دانست و یادآور شد: دولت سیزدهم نگاهی متفاوت به ظرفیت های استان ها خصوصا مازندران دارد، چرا که مساله غذا و تامین آن موضوعی تعیین کننده در سال های آینده است و مازندران در این راستا و صادرات محصولات غذایی، استانی محوری است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه مازندران علیرغم ارایه خدمات ملی، محروم و بی بهره از توجهات مرکز مانده است، گفت: مدیریت بخش کشاورزی و بالفعل کردن ظرفیت های این حوزه با توجه به چهار فصل بودن استان و امکان برداشت محصولات کشاورزی در همه فصول، موضوعی اساسی است.

استاندار وجود ۲۸۰۰ روستای مستعد در مازندارن برای توسعه باغات را یک فرصت و امکان بزرگ تلقی کرد و افزود: در این زمینه مردم مازندران حرف دارند؛ اگر نصف هزینه هایی که صرف نفت شد در کشاورزی هزینه می شد، اکنون می توانستیم فلکه های نفت را کاملا ببندیم .

حسینی پور، دریای خزر را یک مسیر استراتژیک و کریدوری امن برای صدور تولیدات استان در شرایط ناامن دانست و با بیان این که به این ظرفیت باید از منظر پدافند غیرعامل نگریسته شود، تصریح کرد : اگر مازندران، پایلوت کشاورزی کشور شود، ایران اسلامی شکوفا می شود، اگرچه در سمت دادن محصول برنج به استان های فاقد آب دچار خطا شدیم.

وی بر سیاستگذاری اساسی بر اساس منویات داهیانه مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی با عنایت به استعدادهای شمال کشور تاکید کرد و افزود: ما در سیاست گذاری های اجرایی، بخش کشاورزی را اولویت اول استان قرار دادیم و تاکید کردیم امکانات با همه توان به این سمت سوق داده شود.

سید محمود حسینی پور، سیاست گذاری های صادراتی محصولات کشاورزی با توجه به بحران غذایی منطقه ای را نادرست عنوان کرد و گفت: دیپلماسی اقتصادی حوزه کشاورزی بویژه در حوزه اورآسیا با تحرک بیش از پیش وزارت خارجه فعال تر شود .

وی با اشاره به این که شکوفایی در بخش های مختلف بویژه کشاورزی مازندران، سرمایه گذاری برای کشور است، خاطرنشان کرد: براساس برنامه توسعه کشور، ایران اسلامی باید در سال ۱۴۰۴ قدرت برتر منطقه در همه حوزه ها از جمله کشاورزی باشد.

استاندار، تصریح کرد: اگر مازندران حمایت شود، در سال ۱۴۰۴ جشن خودکفایی برنج را در کشور شاهد خواهیم بود. مازندران، آمادگی و استعداد حرکت به سوی این نقطه را دارد، مجلس با تصویب این برنامه ها و کمک های لازم، زمینه ساز این اقدام و دستاورد بزرگ برای کشور باشد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری