En امروز : 1 اردیبهشت 1403

شیرازی، عنوان کرد: اقدامات خوب دولت سیزدهم در تامین واکسن و تسریع واکسیناسیون عمومی / نقش مهم رسانه ها برای رعایت الزامات بهداشتی و مقابله با سویه جدید کرونا

کد خبر : 107359 10 آذر 1400
پ

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، گفت: با دستور استاندار، رعایت پروتکل بهداشتی و روند واکسیناسیون عمومی شدت و سرعت می یابد / رسانه ها، افکار عمومی را در خصوص مقابله با سویه جدید بیماری کرونا همراهی کنند. ‎

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که به منظور بررسی راهکارهای مقابله با سویه جدید این بیماری بویژه نقش رسانه ها در این راستا تشکیل شد با اشاره به دستورات استاندار محترم درجهت تشدید رعایت پروتکلهای بهداشتی و تسریع در انجام واکسیناسیون کرونا در سطح استان، افزود: در این راستا از اصحاب رسانه بعنوان مشعل داران هدایت جامعه توقع داریم  درجهت فرهنگ سازی برای مقابله باکرونا و حفظ وضعیت مطلوب فعلی استان رسالت مهم خود را در تنویر و همراهی افکار عمومی ایفا نمایند.

وی با اشاره به این که صاحبان صنوف و مشاغل که در واقع خط مقدم تولید و خدمات رسانی به مردم قرار دارند و بیشترین ضربه را در ایام کرونا در واقع شاهد بودند، مخاطبان ما در روند این مواجهه هستند، تصریح کرد: از این منظر در این جلسه خواستیم به دور از ملاحظات اداری؛ دست یاری به سمت این عزیزان دراز کنیم تا بتوانیم در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان و تثبیت وضعیت موجود استان اقدام کنیم . اگرچه معتقدیم در این خصوص مدیران نیز بواسطه پذیرش مسئولیت باید تکلیف خود را به نحو احسن انجام داده و در برابر مردم پاسخگو باشند.

وی با بیان این که در دولت سیزدهم با اقدامات خوبی که در راستای تامین و تسریع واکسیناسیون عمومی صورت گرفته است، شاهد این هستیم که در سطح کشور و استان ما این بیماری کاهش پیدا کرده است، عنوان داشت: در جمعیت بالای ۱۲ سال استان 94.5 درصد در دز اول و 81.8 در دز دوم، واجد شرایط واکسینه شدند که به همین خاطر وضعیت کرونا در استان کمی فروکش کرده و تعداد بستری ها و تلفات ناشی از آن کاهش یافته است اما متأسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در مازندران به زیر ۴۵ درصد رسیده است که خوب نیست.

وی به سویه جدید ویروس جدید کرونا "امیکرون" در کشور آفریقا اشاره و بر رعایت الزامات بهداشتی تاکید کرد و خواستار پرهیز از عادی انگاری شد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران قدرت سرایت این ویروس را چهار برابر سویه دلتا اعلام کرد و گفت: بیماری زایی این ویروس زیاد است و برای اقدام پیشگیرانه باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنیم.

شیرازی ادامه داد: هرچند مازندران جزء استان ‌های برتر کشور در حوزه واکسیناسیون است اما همچنان عده‌ای هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکردند.

وی گفت: اگر عادی انگاری ادامه داشته باشد با شرایط سختی مواجه می شویم، از اینرو باید تدابیر لازم برای پیشگیری این ویروس در آینده اتخاذ شود.

ایشان ادامه دادند : از اصناف، بازاریان و دیگر اقشار جامعه انتظار داریم که در رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشتاز باشند چرا که با ادامه افول شیوه نامه های کرونایی، در مدیریت و مقابله با سویه جدید با مشکلاتی مواجه خواهیم شد و کسبه می‌توانند با تذکر نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک در واحدهای صنفی گام های موثری را در رعایت فاصله گذاری اجتماعی بردارند و در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا از صنوف اجتماع محور نظیر تالارها ، باشگاهها و... تقاضا داریم با رعایت بیشتر و کامل ‌تر پروتکل ‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و عدم ارائه خدمات به افراد واکسن نزده ، نسبت به کنترل بیماری اقدام کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران اضافه کرد: باید با برنامه ریزی اصولی آمار تزریق دوم کرونا در استان افزایش چشمگیری یابد و اصحاب رسانه در فرهنگ سازی تزریق واکسن در مازندران بکوشند.

شیرازی خاطر نشان کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تالارهای پذیرایی، رستوران ها و مدارس تشدید شود تا این اماکن در آینده به کانون شیوع کرونا تبدیل نشود.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات اعضای ستاد کرونا بویژه کادر درمان ، سپاه و نیروی انتظامی بر ضرورت فرهنگ سازی رسانه ها برای جلب همراهی مردم در مقابله با کرونا تاکید کرد و نقش رسانه ها را درسطح آگاهی و پویایی جامعه مهم دانست.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری