En امروز : 31 فروردین 1403

استاندار مازندران در گردهمایی ائمه جمعه استان:

نقش ائمه جمعه در مقابله با تهاجمات فرهنگی بسیار مهم است / مانع زدایی از تولید و حوزه های مهم در استان آغاز شده است / موانع حضور جوانان در عرصه مدیریت برداشته می شود

کد خبر : 107338 10 آذر 1400فرهنگی
پ

سید محمود حسینی پور، گفت: از آنجا که سهم مازندران در تامین امنیت و سلامت غذایی کشور بسزا و تعیین کننده است و تولیدات کشاورزی، سهم عمده ای در صادرات استان دارد، مانع زدایی از تولید و حوزه کشاورزی را آغاز کرده ایم. ‎

سید محمود حسینی پور در گردهمائی ائمه جمعه مازندران، با بیان این که مازندران از دیرباز، مهد و پایگاه علما بزرگ و نامدار بود، افزود: علما و روحانیون عظام در طول تاریخ این سامان، در ترویج مکتب علوی و ولایتمداری مردم مومن مازندران بسیار نقش داشته اند.

وی با بیان این که حب اهل بیت ( علیهم السلام ) در جان مردم مازندران خانه دارد، گفت: پیروان آموزه های آل الله و تربیت شدگان مکتب همین علما بزرگ بودند که در دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند و در جبهه های مقاومت، جانفشانی نمودند.

حسینی پور با بیان اینکه در مقابل تهاجم فرهنگی گسترده تشکیل یک جبهه مقاومت فرهنگی از ضرورت ها بود، گفت: در چنین بزنگاه هایی، نقش ائمه جمعه به عنوان کارگزاران فرهنگی و اعتقادی برای اشاعه مباحث ارزشی فرهنگ ناب اسلامی به جوانان و جامعه تجلی و نمود پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در هرجایی در جمهوری اسلامی بین مسئولین تعامل و همدلی به وجود آمد، کار های بزرگی انجام شده است، گفت: با واگرایی و اختلاف نظر نمی توان مشکلات مردم و جامعه را رفع نمود.

حسینی پور با تاکید بر رشد متوازن استان درسند راهبردی، گفت: ما نیازمند یک طرح و نقشه آمایش جدید برای استان هستیم که همه ی مولفه های دارای مزیت برای شهرها، روستاها و بخش های مختلف استان در آن دیده شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه در گذشته حضور جوانان در حوزه های مدیریت با موانع جدی روبرو بوده است، خاطرنشان کرد: درصددیم میانگین سنی مدیران در استان کاهش یابد.

وی با اشاره به این که اولویت اول ما در استان کشاورزی است، گفت: از آنجا که سهم مازندران در تامین امنیت و سلامت غذایی کشور بسزا و تعیین کننده است و تولیدات کشاورزی، سهم عمده ای در صادرات استان دارد، مانع زدایی از تولید،حوزه کشاورزی و دیگر بخش های مهم را آغاز کرده ایم.

حسین پور، یادآور شد: تعامل و همدلی با ائمه جمعه استان چونان دیگر ارکان قدرت، فرهنگ، نخبگان و مسئولان از رویکردهای اصلی ماست، ما باید با هم یکی باشیم تا بر مشکلات فائق آییم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری