En امروز : 31 فروردین 1403

استاندار، در جمع منتخبین شورای استان:

شوراهای اسلامی، تمرین مردم سالاری دینی است / علمکرد مدیران باید موجب تقویت اعتماد عمومی شود / شهرهای مازندران، باید برای صنعت گردشگری مهیا شوند

کد خبر : 107322 9 آذر 1400فرهنگی
پ

حسینی پور با بیان این که در حوزه گردشگری نیازمند نقشه راه جدیدی هستیم تا از این موهبت در راستای برخورداری مردم عزیز بهره گیری کنیم، افزود: مازندران، استان بی نظیری است و باید جذابیت شهرها و روستاهایمان را به منظر گردشگران بیاوریم. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور، در جمع منتخبین شورای استان، با بیان این که شورای اسلامی شهرها و روستاها، تمرین مردم سالاری دینی به معنی حقیقی کلمه و سپردن مسئولیت های مهم اجتماعی، فرهنگی و خدماتی شهرها و روستاها به نمایندگان مردم است، گفت: انجام ماموریت های بزرگ در حوزه ماموریتی که منجر به گشایش در زندگی مردم و توسعه شهرها گردد، از جمله رسالت های شماست چرا که این شورا شان استانی دارد و نمایندگی استان مازندران در شورای مرکزی را دنبال می کند.

وی افزود: اهمیت شوراها بر کسی پوشیده نیست، شورا، تمرین واقعی مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حسینی پور، افزود: اگرچه عملکرد چند ساله شوراها نشانگر یک فراز و فرود است و با نقطه مطلوب فاصله داریم، لیکن حرکت شوراها در مسیر تکاملی است.

استاندار، یادآور شد: جایگاه شوراها هرآنچه که پیشتر می رویم برای مردم بیشتر قابل توجه می شود، چرا که مردم به جایگاه و نقش شوراها در مدیریت شهری پی برده اند و معتقدند بسیاری از گرفتاری هایشان در حوزه های مدیریت شهری بوسیله شوراها حل می شود.

حسینی پور با بیان این که توجه به شوراها نشانه آن است که مردم برآنند تا مقدرات خود را در این حوزه به نمایندگان خویش بسپارند، تصریح کرد: اعتماد عمومی به نقش و جایگاه شوراها یک دستاورد باارزش است.

وی با بیان این که از سوی دیگر، عملکرد برخی از اعضای شوراهای اسلامی به آن نگاه مثبت اندکی خدشه وارد کرده است، بیان داشت: وقتی مردم مسئولیت کارهایشان را به ما سپردند توقع و حقشان این است که ما باید نماینده های شایسته ای برایشان باشیم.

استاندار تاکید کرد: هر مسئول در هر جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی باید بگونه ای عمل کنند که موجب تقویت اعتماد عمومی و امید مردم نسبت به آینده شان باشد. باید طوری رفتار کنیم که مردم نسبت به سرنوشت خود امیدوار باشند.

وی با بیان این که افتادن در مسیرهای اشتباه و حواشی موجب می شود تا شورا از وظیفه و رسالت راستین خود که نظارت بر مدیریت شهری در جهت مصالح مردم است، بازماند، خاطرنشان کرد:

نظارت بر شهرداری ها به هر میزان که کاهش یابد بهمان اندازه موجب تضییع حقوق مردم می شود.

حسینی پور، تاکید کرد: هرجا که به روند نظارت در کشور ما خدشه وارد شد، انحراف و فساد از همان جا بروز پیدا کرد.

استاندار مهاجرت های گسترده از دیگر مناطق کشور به مازندران را موجب ایجاد نوسان در نمودارهای اجتماعی و فرهنگی در مدیریت شهری استان دانست و عنوان داشت: این نوسانات در ارزش گذاری های حواشی و داخل شهرها موثر واقع شد و نهایتا آسیب هایی به شوراهای ما وارد کرد که در شان شوراهای ما نبود و پیشگیری از این نوع مسایل باید در دستور کار شوراها قرار گیرد.

وی گردشگری را یکی از سه ظرفیت مهم مازندران نام برد و افزود: گردشگری در دنیای امروز دارای قواعد و چارچوبی است که اگر آن را نپذیریم، بهره ای از آن نخواهیم برد و در حد شعار باقی خواهد ماند.

استاندار با بیان این که در استان مازندران هیچ المان مشخص و معناداری در ورودی شهرها در تراز مازندران وجود ندارد، تصریح کرد: مبلمان شهری و ورودی شهرها باید بنحوی طراحی و زیباسازی شود که از منظر دیپلماسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، کشورهای میمهانِ ما را نسبت به سرمایه گذاری در این حوزه و تعامل دو سویه جذب کند.

حسینی پور، یادآور شد: مبلمان شهری در استان ما بسیار ناهنجار است و حس برانگیزاننده و جلب کننده برای گردشگران در شهرهای استان وجود ندارد. شوراها باید به این موضوع ورود پیدا کنند و شهرداران را بطور جدی به سوی تدارک این برنامه سوق دهند.

استاندار با بیان این که بدیهی ترین وظایف شهرداری ها ارائه خدمات اجتماعی است و بابت خدمات اجتماعی هیچ منتی بر مردم نداریم و اگر در شهرتان کاری کردید و کار موثری برای مردم انجام دادید، حتما مردم از شما قدردانی می کنند، اظهار داشت: لازم است مجموعه ای را در استانداری برای طراحی وضعیت مناسب شهرهایمان به تناسب استان اول گردشگری ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این که در حوزه گردشگری نیازمند نقشه راه جدیدی هستیم تا از این موهبت در راستای برخورداری مردم عزیز بهره گیری کنیم، افزود: مازندران، استان بی نظیری است و باید جذابیت شهرها و روستاهایمان را به منظر گردشگران بیاوریم.

استاندار، تاکید: شوراها از ظرفیت و مشورت نخبگان در برنامه ریزی و اجرای طرح های مرتبط با مدیریت شهری بهره گیری کنند.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که سیستم اجرایی از هیچ کمک و حمایتی در جهت ایجاد تحول در برنامه ها تا تغییر در سیما و منظر شهری دریغ نخواهد کرد، گفت: شهرهای مازندران برای ایجاد المان های فاخر و زیبا و ایجاد فضاهای لازم برای توسعه گردشگری از هم سبقت بگیرند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری