En امروز : 31 فروردین 1403

شیرازی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، خبر داد:

مبارزه با مواد مخدر و روانگردانها باید همه جانبه و فراگیر شود

کد خبر : 107293 8 آذر 1400فرهنگی
پ

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، از سهم بالای مواد مخدر در وقوع جرایم خبر داد و خواستار مبارزه فراگیر و همه جانبه با مواد مخدر در جهت تحقق ماموریت‌های راهبردی استاندار مازندران برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان مازندران گردید. ‎

علی شیرازی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت سمن ها و تشکلهای مردمی تاکید کرد و گفت: همانطوری که ریاست محترم جمهوری فرمودند امروز بزرگترین آسیب اجتماعی کشور ما مواد مخدر است و همه ما در مقابل اعتیاد یک جوان مسئول هستیم از این رو تمامی اقشار جامعه بویژه مسئولین باید با برنامه ریزی و اقدام جهادی در جهت زدودن این معضل خانمان‌سوز از چهره جامعه همت نمایند.

وی تصریح نمود : اعتیاد زمینه ساز سقوط ارزش ها، انحطاط اخلاقی و نفوذ و تهاجم فرهنگی و مخرب سرمایه های انسانی کشور است و درجهت مبارزه با آن باید از ظرفیت‌های کشور بویژه نخبگان فرهنگی، بسیج مردمی و سمن های اجتماعی استفاده نمود.

شیرازی با اشاره به اینکه در کنار پیشگیری و درمان موضوع حمایت و صیانت از بهبودیافتگان مواد مخدر و آموزش های فنی و حرفه ای آنان و اشتغال هم باید به طور جدی دنبال شود، اظهار داشت: بانکها با ارائه تسهیلات، اداره کل فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های مورد نیاز، خیران با کمکها و مشارکتهای مالی و ادارات و نهادها و شرکتها و شهرداریها با اعطای تسهیلات و فراهم نمودن شرایط درزمینه اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر، به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند .

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بر ساماندهی ،درمان و جوامع پذیری معتادان متجاهر در استان تاکید کرد و گفت : درصد بالایی از جرایم استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ریشه در مواد مخدر دارند و اگر بتوانیم معضل اعتیاد را حل کنیم بسیاری از مشکلات دیگر بر طرف خواهد شد .

شیرازی از اقدامات بسیار خوب انجمن معتادان گمنام استان تقدیر و تشکر نمود وگفت: این انجمن در اوج کرونا با برگزاری جلسات بهبودی تلاش نمود تا زمینه درمان معتادان را فراهم کند و دستگاهها و نهادها هم در استان برای برگزاری جلسات بهبودی انجمن نهایت همکاری را داشته باشند.

وی در پایان از همه اعضای کمیته مشارکتها خواست تا با برنامه ریزی جدی و استفاده از همه ظرفیت ها برای کاهش معضلات و آسیب های حوزه اعتیاد و مواد مخدر تلاش بیشتری نمایند.

در این نشست احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از تمهید مقدمات برای آموزش 950 معتاد بهبود یافته در استان در سال 1400 با مشارکت اداره کل فنی و حرفه ای استان خبر داد و گفت : همه باید تلاش کنیم تا مسیر مشارکت به توانمندی مردم و یادگیری اجتماعی منجر شود.

وی تاکید کرد : اگر دانش اعتیاد ، مهارتهای زندگی و اعتماد به نفس ارتقاء یابد این مولفه ها خود زمینه سلامت و مراقبت برای زندگی سالم و شایسته را فراهم خواهد کرد.

قابل ذکر است در این جلسه که مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و مدیران سازمانهای مردم نهاد فعال در امر مبارزه با مواد مخدر نیز حضور داشتند در راستای تحقق سهم مازندران در آموزش معتادان بهبود یافته بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری