جریان فکری آموزش و پرورش در اختیار توسعه استان قرارگیرد / برای مهارت های کاری دانش آموزان در آموزش و پرورش برنامه ریزی شود

حسینی پور در جلسه شورای آموزش و پروش با تاکید بر اینکه نیازمند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم، گفت: تحولات نباید در سطح شعار و مباحث تشریفاتی بماند بلکه تحول باید در عمق و وجود آموزش و پرورش رسوخ کند.

وی با اشاره بر اینکه برای مباحث تحولی باید برنامه داشته باشید و بر مدار برنامه حرکت کنید، اظهار کرد: در دستور کار بعدی جلسه شورا آموزش و پرورش، نظام مسایل تدوین شده باید ارایه شود و به مصوب شورا برسد تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه زیربنای توسعه هر کشوری آموزش و پرورش آن کشور است، گفت: باید جریان فکری آموزش و پرورش در خدمت توسعه استان قرارگیرد.

وی با عنوان اینکه شکی نیست که محور آموزش و پرورش "معلم" است، اظهار داشت: باید شان، منزلت، مهارت و معیشت معلم در نظر گرفته شود و ما این مهم را در دستور کار قرارداده ایم.

نماینده عالی دولت در استان با عنوان اینکه آموزش و پرورش سه رویکرد مهم در مهارت آموزی در تربیت نیروی انسانی را در دستور کار خود قرار دهد، تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی کار در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری که سه محور اصلی توسعه ای استان است ، محورهای اساسی این رویکرد است.

حسینی پور با بیان اینکه فعال کردن اقتصاد روستا های استان در دستور کار مدیریت استان است، تصریح کرد: در فضای روستا باید نیروی کار در بخش های کشاورزی، دامپروری، تولیدات باغی و غیره مهارت های لازم را آموزش ببینند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دانش آموزان تولیدات زیادی دارند اما دیده نمی شود، یادآور شد: باید با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی، تولیدات این دانش آموزان عرضه شود.

وی با بیان اینکه فضای تبلیغی رقابت ایجاد می کند، گفت: حس تلاش و امید با ایجاد فضای تبلیغی برای محصولات تولید ی باید در روح دانش آموزان دمیده شود.

استاندار، افزود: مرکز نمایشگاه دائمی تولیدات دانش آموزان در استان با بهره گیری از امکانات جدید دایر شود.

حسینی پور با بیان اینکه در دهه مبارک فجر در هر شهرستان نمایشگاه دستاورد های دانش آموزان برپا شود، افزود: در هربخش از شهرستان ها نیز نمایشگاه دستاورد های دانش آموزان روستا برگزار شود.

چاپ محتويات