En امروز : 10 فروردین 1403

آیین رونمایی از کتب فرهنگ بومی مازندران با حضور صفری، معاون استاندار برگزار شد / احساس نیاز به کتاب در جامعه باید زنده شود

کد خبر : 99701 29 آبان 1399فرهنگی
پ

آیین رونمایی از کتب فرهنگ بومی مازندران به مناسبت گرامی داشت هفته کتاب با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد. ‎

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، رقیه صفری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در این مراسم؛ هفته کتاب و کتابخوانی را به تمامی فعالین این عرصه و تمامی نهادهای فرهنگی مرتبط با حوزه ی کتاب تبریک گفت و بیان داشت: کتاب محصول تجربیات بشری و خلاقیت های ذهنی و آموخته های دراز مدت انسانی است که والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی دارد.

او افزود: تاثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روز افزون آن انکارناپذیر است و نمی توان رشد و توسعه همه جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد؛ از این روست که کتاب و کتابخوانی از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری است.

معاون استاندار با بیان این که کتابخوانی زمانی به فرهنگ عمومی تبدیل می شود که جامعه آن را نیازی پایان ناپذیر و وسیله ای برای رشد و پویایی شخصیت خود بداند، تصریح کرد: نهادینه سازی و فرهنگ سازی کتاب و گسترش کتابخوانی در جامعه به تلاش و همبستگی همگانی نیازمند است.

صفری، تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی و مسئولین مرتبط در این امر باید به گونه ای برنامه ریزی نمایند که احساس نیاز به کتاب در جامعه زنده شود.

او با بیان این که این روزها فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جایگزین مطالعه شده است باید روش های نوین فرهنگ مطالعه را در نسل جوان توسعه داد، گفت: برای بهره گیری درست از فضای مجازی و بالابردن سرانه مطالعه، افزایش کتابهای الکترونیکی نقش بسزایی دارد و با گسترش کتابخوانی و کتاب های الکترونیکی می توان خلاء نبود امکانات در این زمینه را فراهم کرد.

صفری گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا شبکه های اجتماعی فرصت مناسبی است تا کتاب های مفید و اثرگذار معرفی شوند و با شیوه های نو در دسترس همگان قرار گیرد لذا دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در این زمینه تلاش مضاعف را داشته باشند تا این مهم در جامعه گسترش یابد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم با بیان اینکه هفته کتاب در سال جاری به نام «دانایی و مانایی» نامگذاری شد، گفت:با تلاش دستگاه‌های فرهنگی مازندران از استان های پیشرو بود که علیرغم شرایط کرونایی فعالیت‌ها مسکوت نماند حتی بهتر از سال گذشته انجام شد.
 
عباس زارع  به خلاصه‌ای از برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و افزود: مازندران دارای بیش از 200ناشر است و در سال جاری حدود 404عنوان کتاب چاپ شد که با توجه به قیمت بالای کاغذ و شرایط کرونا سخت است.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری