En امروز : 31 فروردین 1403

استاندار مازندران:

معتادان متجاهر جمع آوری و مرکز ماده 16 راه اندازی شود

کد خبر : 99062 7 آبان 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران؛ خواستار جمع آوری معتادان متجاهر و راه اندازی مرکز ماده 16 شد. ‎

در این نشست احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران، خواستار پایان دادن به بلاتکلیفی مرکز ماده 16 شد و گفت: بهزیستی هر چه سریعتر با رعایت پروتکلها و دقت نظر و بهره گیری از ظرفیت شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط و مسئول نسبت به راه اندازی مرکز ماده 16 و جمع آوری معتادان متجاهر اقدام نماید.

وی تاکید کرد: باید فعالیت های مختلف را در چارچوب پروتکل های مقابله با کرونا به پیش ببریم و ضرورت دارد تا با دقت و نظارت بهتر و بیشتر این مرکز فعالیت خود را آغاز کند.

حسین زادگان، گفت: باید برای دستور کار شورا نیز کار اساسی صورت گیرد و مسائل مهم و محوری حوزه مواد مخدر و اعتیاد در جلسات مطرح شود به طوریکه مباحث مهم و کلیدی در جلسات کمیته ها بررسی و پیشنهادهای اجرایی برای طرح در جلسات شورا ارسال شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران همچنین خواستار مشارکت همه دستگاه ها ونهادها برای برگزاری باشکوه جشنواره یاریگران زندگی و فرصت سازی برای استفاده بهینه از ظرفیت خط ملی اعتیاد برای ارتقاء دانش اعتیاد و ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها شد.

در این نشست که حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار حضور داشت، احمد مظفری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران نیز گزارشی از اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته در دبیرخانه شورا و کمیته های زیر مجموعه شورا ارائه نمود و گفت: در مهر 99 مقدار 657 کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف و 1098 نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر دستگیر شدند. 

وی همچنین از دستگیری 596 خرده فروش مواد مخدر در استان در مهر 99 خبر داد و افزود: در این مدت 5 باند قاچاق و توزیع مواد مخدر در استان نیز شناسایی و منهدم شد .

مظفری همچنین از فعالیت 55 مرکز اقامتی ماده 15 در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفت ماهه اول سال 99 تعداد 4100 نفر از معتادان از ظرفیت این مراکز برای درمان اعتیاد استفاده نموده اند که 230 نفر آنان از سوی مراجع قضایی به این مراکز معرفی شدند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری