En امروز : 7 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

معادن غیرفعال مازندران باید تا ۱۵ روز آینده تعیین تکلیف شوند / در بررسی معادن غیر فعال رویکرد بازگشت به فعالیت و حفظ اشتغال جدی است

کد خبر : 98956 1 آبان 1399فرهنگی
پ

حسین زادگان با تاکید بر تعیین تکلیف معادن غیرفعال استان، بازگشت به فعالیت و حفظ اشتغال را در روند بررسی این معادن مساله اساسی دانست. ‎

استاندار مازندران از تشکیل کمیته بازرسی در زیر مجموعه شورای معادن استان خبر داد و گفت : این کمیته موظف است تا ظرف ۱۵ روز آینده وضعیت معادن غیرفعال استان را تعیین تکلیف کند و نتیجه را به شورای معادن گزارش دهد.

احمد حسین زادگان در جلسه شورای معادن مازندران افزود : در بررسی معادن غیر فعال رویکرد بازگشت به فعالیت و حفظ اشتغال جدی است ، ضمن این که مسایل زیست محیطی و حفظ عرصه های منابع طبیعی استان هم در این بررسی خط قرمز محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران در این نشست دستگاه های حاکمیتی منابع طبیعی و محیط زیست را ملزم کرد با ارائه دلایل و مستندات منطقی و قانونی ، در تعیین تکلیف معادن غیر فعال همکاری جدی داشته باشند.

او گفت: دستگاه های حاکمیتی ذیربط اگر لازم شد برای صاحبان معادن استان شروطی را قایل شوند و برای از سرگیری فعالیت معادن کمک کنند.

حسین زادگان از اوقافی بودن عرصه های معادن و تعارض محلی به عنوان برخی از مشکلات معادن غیرفعال مازندران یاد کرد و گفت : این مسایل باید با همکاری و تعامل و البته توجه به خواسته های اهالی حل و فصل شود.

استاندار مازندران همچنین از دستگاه قضایی استان خواست تا با بررسی همه جانبه ، به مسایل و مشکلات معادن استان توجه کند و تا آن جایی که قانون و مقررات اجازه می دهد در بازگرداندن معادن غیر فعال استان همکاری کند.

حسین زادگان به اهمیت فعالیت معادن شن و ماسه در غرب استان اشاره کرد و گفت : طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین ساخت و ساز در غرب استان انجام می شود که بشدت با کمبود شن و ماسه و در عین حال تقاضای بالا مواجه هستند.

وی با اشاره به این که اکنون قیمت هر تن شن و ماسه در غرب مازندران ۲ تا سه برابر بیشتر از منطقه مرکزی و شرق استان عرضه می شود ، افزود : معادن واقع در مناطق جلگه ای نظیر غرب استان را که مشکلات زیست محیطی دارند ، می توان با تدبیر و شرط کاشت درخت و به کارگیری تجهیزات پیشرفته به فعالیت بازگرداند.

نماینده عالی دولت در مازندران فعال شدن معادن زغال سنگ ، روی و فلورین در استان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت های معدنی استان به غیر شن و ماسه زیاد است که باید فعالیتشان از سر گرفته شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری