En امروز : 30 فروردین 1403

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، عنوان کرد:

ضرورت مدیریت اصولی منابع آب برای تامین امنیت غذایی / حفظ رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ ها برای توسعه صنعت گردشگری ضروری است

کد خبر : 98950 1 آبان 1399
پ

رازجویان: برای حفظ امنیت غذایی و تداوم فعالیت صنایع دامداری و کشاورزی در مازندران، می‌بایست منابع آب را به درستی مدیریت کنیم. ‎

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: دستورالعمل‌های حفاظت از منابع آب باید با نگاه توسعه‌مدارانه در دستور کار قرار بگیرند.

مهدی رازجویان در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان مازندران گفت: اگر به درستی از منابع آب در استان حفاظت نکنیم، در آینده‌ای نزدیک جهت تامین آب شرب به مشکل خواهیم خورد.

وی با تاکید بر اینکه عملکردها باید به شکلی باشد که در مواقع بحرانی، هدایت آب از بالادست به سمت دریا تسریع شود، ادامه داد: تعرض به بستر و حریم قانونی رودخانه پذیرفتنی نیست اما نباید حقوق مالکانه مردم نیز نادیده گرفته شود‌.

رازجویان با تاکید بر اینکه در فصل گرما بعضی از روستاهای مازندران دچار کم‌آبی می‌شود، تصریح کرد: ۷۲۰۰ کیلومتر رودخانه در استان مازندران وجود دارد که می‌بایست از تمام آنها به درستی حفاظت کرد.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: آب‌بندان‌ها فرصتی برای ذخیره آب جهت استفاده در فصول مختلف سال است لذا انتظار می‌رود با لایروبی به موقع از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

رازجویان ادامه داد: جهت حفظ امنیت غذایی و صنایع دامداری و کشاورزی در مازندران، می‌بایست منابع آب را به درستی مدیریت کنیم.

 

رازجویان با تاکید بر اینکه در ضوابط حفظ منابع آب باید پیوست زیست‌محیطی نیز دیده شود، افزود: دستگاه‌های مربوطه نباید اجازه دهند فاضلاب مسکونی به رودخانه‌ها منتقل شوند.

وی ادامه داد: حفظ رودخانه‌ها و آب‌بندان‌های استان جهت توسعه صنعت گردشگری نیز ضروری است.

اشتراک گذاری