امروز : 10 فروردین 1403

کریم پور اعلام کرد؛

قانون جدید اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی در حال اجراست

کد خبر : 98847 29 مهر 1399اتباع و مهاجرین خارجی
پ

روند اجرای اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوب دوم مهرماه 1398 مجلس شورای اسلامی در مازندران آغاز شده است. ‎

مدیر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران گفت: روند اجرای اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوب دوم مهرماه 1398 مجلس شورای اسلامی در مازندران آغاز شده است.

غلامعلی کریم پور افزود: برابر قانون جدید، اطفالی که در خاک ایران و یا سایر کشورها از مادر ایرانی و پدر خارجی متولد شدند در زیر سن رشد به تقاضای مادر و در سن رشد به تقاضای خودشان و پس از طی مراحل لازم به تابعیت ایرانی نائل می گردند.

وی تصریح کرد: اثبات نسب مادری، ارائه مدارک قید شده در قانون، تایید اصالت شناسنامه مادر و کسب نظر موافق مراجع امنیتی از جمله مهم ترین مراحل قانونی جهت تحصیل تابعیت ایران می باشد.

کریم پور تصریح کرد: در همین راستا و بر اساس بند 3 آیین نامه اجرایی، پس از انجام جلسات توجیهی برای همکاران فرمانداری ها، تاکنون حدود 700 نفر در فرمانداری های 22 گانه استان حضور یافته و جهت تشکیل پرونده نوبت دهی شدند.

مدیر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران ادامه داد: همچنین تاکنون بیش از 300 پرونده از سوی فرمانداری ها به این مدیریت ارسال شده که 200 پرونده جهت استعلام وضعیت شناسنامه مادر به ثبت احوال استان و 113 پرونده نیز پس از اخذ تاییدیه ثبت احوال به مراجع امنیتی استان ارسال گردید.

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید