امروز : 7 اردیبهشت 1403

مانور سراسری پاکسازی سواحل در ساحل گهرباران با حضور استاندار

پاکسازی سواحل گهرباران در راستای اجرایی کردن طرح مازندران پاک

کد خبر : 98647 20 مهر 1399
پ

استاندار مازندران در مانور سراسری مازندران در شهرستان میاندورود بیان کرد:طبیعت را خانه خود فرض کنیم و خود را مالک ان بدانیم و در نظافت و زیبایی آن تلاش کنیم ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان میاندورود، صبح امروز حسین‌زادگان استاندار محترم مازندران با همراهی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی و منفردی فرماندار میاندورود در مانور سراسری طرح پاکسازی سواحل با حضور بخشداران و نیروی انتظامی و هلال احمر و شوراهای شهرستان و بخش ها و دهیاران، مدیران دستگاههای اجرایی، سمن های حافظ محیط زیست، ورزشکاران و بسیجیان و دانش آموزان در ساحل گهرباران شهرستان میاندورود شرکت کرد.
احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در حاشیه آغاز  این مانور در ساحل گهرباران ،ضمن قدردانی از اعضای شورا ها و سمن ها و دستگاه های اجرایی با بیان اینکه مازندران از مقاصد گردشگری است و طرح یادشده در قالب طرح مازندران پاک اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: ما استان مقصد گردشگری و دارای ساحلی هستیم که جاذبه هایش در پاکیزگی آن جستجو می شود و متاسفانه گاهی مسایل زیست محیطی استان و سواحل از سوی هم استانی ها و گردشگران رعایت نمی شود.

حسین زادگان با بیان اینکه امسال طرح مازندران پاک بصورت متفاوت در سه بخش ساحلی در فاز نخست و دو بخش دیگر پاکسازی حواشی جاده‌ها و جاده‌های جنگلی و بعضی از اماکن است، افزود: محیط زیست باید محیطی پاک و پاکیزه و محملی برای زیستِ پرنشاط باشد و زباله ها و پلاستیک سالها در طبیعت می ماند و از بین نمی رود و آلودگی را در طبیعت باقی می گذارد و در تلاشیم با اجرای طرح مازندران پاک، محیط زیست استان را بصورت پایدار پاکیزه نگه داریم. 

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که با اقدامات فرهنگی و رسانه ای و تعامل باید مازندران پاک را رقم بزنیم، اظهار داشت: آغاز این طرح را با حضور رسانه‌ها و بصورت نمادین انجام داده ایم و باید بصورت گسترده و فراگیر در تمام استان به اجرا درآید و دریا، جنگل و جاده ها از هرگونه زباله پاک باشد. 

حسین زادگان، با بیان این که حفظ محیط زیست با تغییر نگاه و رفتار محقق می شود، تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا همه آحاد جامعه از مدیران و مردم احساس مسئولیت کنند و در صورت لزوم به دیگران که رعایت نمی کنند، تذکر دهند و فرهنگ عدم ریختن زباله در طبیعت و فضای جامعه نهادینه شود.

استاندار مازندران، اظهار کرد: سراسر جامعه باید به عنوان خانه و عرصه زندگی همگان تلقی شود و همانطور که محیط زندگی شخصی خود را پاک نگه می دارند، جامعه و محیط زیست را نیز پاکیزه و عاری از زباله نگه دارند. 

وی افزود: بخش دیگر؛ جاده های جنگلی است که باید عاری از زباله باشد، در همین راستا با اقدامات فرهنگی و رسانه ای و تذکر دادن به مردم می بایست فرهنگ سازی کرد تا شاهد مازندران پاک باشیم.

فاز نخست طرح مازندران پاک امروز صبح با حضور استاندار در شهرستان میاندورود و به صورت همزمان با محوریت فرمانداران در شهرستان ها برگزار شد. 

این طرح در هفته های آتی در ۳ بخش پاکسازی سواحل، جاده های جنگلی و حواشی جاده ها انجام می شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها