امروز : 7 اردیبهشت 1403

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تاکید کرد :

"ساری 2022" رویداد بسیار مهمی برای معرفی ظرفیت‌ها و امکانات گردشگری مازندران

کد خبر : 98597 19 مهر 1399
پ

جلسه پیگیری رویداد ساری پایتخت گردشگری کشورهای اکو 2022 در فرمانداری شهرستان ساری برگزار شد. ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، حسن خیریانپور در جلسه پیگیری رویداد ساری پایتخت گردشگری کشورهای اکو 2022، اهمیت توسعه روابط با کشورهای عضو اکو را در رونق دوباره صنعت گردشگری مازندران مهم ارزیابی کرد و گفت: توسعه روابط با کشورهای عضو اکو بیشتر با محوریت گردشگری فرهنگی است تا تحرکی در این صنعت متضرر از شیوع کرونا ایجاد شود.

وی با تأکید بر افزایش همکاری‌ با کشورهای عضو اکو در حوزه گردشگری، اضافه کرد:”ساری 2022“ رویداد بسیار مهمی برای معرفی ظرفیت‌ها و امکانات گردشگری مازندران است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به پیشینه طولانی استان مازندران در زمینه گردشگری ، تصریح کرد: بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز اعم از فرهنگی و اجتماعی یا امکاناتی و تجهیزاتی در این استان وجود دارد، اما کاستی‌هایی هم به چشم می‌خورد که باید تا پایان سال 2021 بخش زیادی از این کاستی‌ها به‌ویژه در ساری که پیشانی مازندران و شهر اصلی در این میزبانی بین‌المللی است، برطرف شود.

خیریانپور با اعلام اینکه دبیرخانه پیگیری و هماهنگی این رویداد بین‌المللی در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد:همه نهادهای مرتبط با بخش گردشگری در حوزه‌های مختلف باید نگاهی ویژه و عزم جدی برای تعریف پیوست گردشگری در برنامه‌های خود داشته باشند.

گفتنی است ساری نخستین شهر در کشورهای عضو اکو است که عنوان پایتخت گردشگری را کسب کرد.کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان اعضای سازمان همکاری اقتصادی اکو هستند که یکی از اهداف مد نظرشان در همکاری‌های اقتصادی، رونق گردشگری بین کشورهای عضو است.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها