امروز : 10 فروردین 1403

فرماندار محمودآباد تقاضا کرد:

مسافران از حضور در ساحل و شنا در دریا خودداری نمایند

کد خبر : 96667 9 مرداد 1399
پ

شریعت فرماندار محمودآباد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و وضعیت بحرانی این شهرستان و کاهش تعداد ناجیان غریق از ساحل انتظار میرود مسافران از حضور در ساحل و شنا در دریا خودداری نمایند. ‎

 پنجمین جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان محمودآباد ظهر امروز پنج شنبه 9 مرداد به ریاست علیرضا شریعت فرماندار و با حضور احمد محمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و غلامرضا رنجبر بخشدار مرکزی و علی صیقل وازی شهردار محمودآباد و سرهنگ حسین زاده فرماندهی انتظامی و سرهنگ علیزاده جانشین سپاه ناحیه محمودآباد و سایر اعضای این ستاد در محل فرمانداری تشکیل شد.

 وی طی سخنانی در این جلسه ضمن تبریک عید قربان با اشاره به اینکه محمودآباد اولین شهر ساحلی از مسیر پایتخت کشورمان می باشد ، متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی و تاکیدات صورت گرفته در خصوص وضعیت قرمز محمودآباد در شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کلیه تاسیسات فعال در ساحل هنوز شاهد حضور مسافران در ساحل هستیم .

 

فرماندار محمودآباد همچنین با اشاره به مصوبه ستاد ساماندهی سواحل استان مبنی بر تعطیلی شناگاه ها و عدم ارائه خدمات به مسافران در ساحل و کاهش تعداد ناجیان غریق در نوار ساحلی وعلیرغم انسداد  راههای دسترسی به دریا و نصب بنرهای اطلاع رسانی متاسفانه مسافران تمکین و همکاری لازم را با ناجیان ندارند و در شرایطی که درگیر بحران کرونا هستیم ، دریا هم به دغدغه های شهرستان اضافه شده است.

 وی ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات اعضای ستاد ساماندهی شهرستان گفت: با توجه به شرایط پیش رو و نا مناسب بودن وضعیت جوی هوا و متلاطم بودن دریا ، احتمال غریق در روزهای پیش رو دور از تصور نیست و کاهش ناجیان غریق در ساحل تهدیدی جدی محسوب شده و انتظار میرود مدیران جدی تر نسبت به حفظ جان مسافران در ساحل تلاش نمایند.

 نماینده عالی دولت در محمودآباد شرایط ساحل این شهرستان را به علت نزدیکی به تهران و سهولت راه  دسترسی به دریا در تمام کوچه های شهر و بخش و وجود 97 منطقه ممنوعه شنا متمایز با سایر شهرهای ساحلی استان دانست و افزود: بی احتیاطی و بی توجهی به هشدار ناجیان و شنا در مناطق ممنوعه و عدم آشنایی به فن شنا موجب شده است تا متاسفانه همه ساله شاهد از دست دادن جان تعدادی از هموطنانمان در دریا باشیم.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری