En امروز : 31 فروردین 1403

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

زیرساخت های تجاری مازندران باید تقویت شود / پایانه صادراتی روماک یک نقطه قوت برای جهش صادرات است

کد خبر : 96646 8 مرداد 1399فرهنگی
پ

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گفت: در شرایط فعلی؛ صادرات مهم ترین موضوع و یکی از راهکاری های جهش تولید و زیرساخت های تجاری مازندران برای صادرات باید تقویت شود. ‎

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک با بیان این که در شرایط فعلی؛ صادرات مهم ترین موضوع و یکی از راهکاری های جهش تولید است، افزود: در حوزه توسعه زیرساخت های تجاری کمتر پیشرفت داشته ایم و مازندارن یک استان تجاری است.

وی با بیان این که مازندران با توجه به موقعیت و مرزهای آبی که دارد قابلیت آن را داراست که روابط تجاری اش را با همسایگان بویژه کشورهای cis توسعه دهد، اظهار داشت: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک یک نقطه قوت برای ایجاد جهش صادرات در استان است و با توجه به زیرساخت هایی که در این مجموعه ایجاد شده و سردخانه های موجود می تواند 140 هزار تن انواع میوه و مواد پروتئینی را نگهداری کند.

مدرس خیابانی با اشاره به این که این مجموعه یک چرخه سرد است و پیشرفته ترین زیرساخت های تجاری و لجستیکی در این مجموعه بکار رفته است، بیان داشت: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده، روماک برای تمهید 600 هزار تن کالای صادراتی آمادگی دارد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که لازم است مجموعه دستگاه های خدمات رسان در اینجا تجمیع شوند، گفت: این مجموعه یک میلیون دلار ارز برای تتمه مشکلاتش نیاز دارد که قرار شد از ارز صادراتی کمک کنیم تا ان شاءالله در هفته دولت فاز اول آن راه اندازی شود. 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری