En امروز : 1 اردیبهشت 1403

جلسه ستاد مبارزه با کرونا

در شهرستان آمل باتوجه به هشدارها و اطلاع رسانیها و برگزاری جلسات مستمر در رابطه با بیماری کرونا هر روز وضعیت بحرانی تر می شود

کد خبر : 96259 25 تیر 1399
پ

اولین جلسه ستاد کرونای شهرستان آمل به ریاست سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور معاونین فرماندار ـ بخشداران و دیگر مدیران شهرستان آمل ـ 24 تیر 99 برگزار گردید . ‎

اولین جلسه ستاد کرونای شهرستان آمل به ریاست سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور معاونین فرماندار ـ بخشداران و  دیگر مدیران شهرستان آمل  ـ 24 تیر 99 برگزار گردید .  

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل : ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید ، سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه و تقدیر و تشکر از مدیران و اعضای ستاد کرونا و همچنین خسته نباشید به کادر درمانی ـ پزشکان و پرستاران و خدمه های بیمارستانهای شهرستان که در طی این روزها زحمات زیادی در رابطه با درمان بیماران کرونایی کشیدند و با مشکلات عدیده این بیماری دست و پنجه نرم می کنند .

وی بیان داشت : در شهرستان آمل باتوجه به هشدارها و اطلاع رسانیها و برگزاری جلسات مستمر در رابطه با بیماری کرونا هر روز وضعیت بحرانی تر می شود ، لذا در زمینه اطلاع رسانی به روستائیان روز گذشته جلسه با دهیاران بخش مرکزی ـ امامزاده عبدا... (ع) و دشت سر برگزار کردیم و در رابطه با مشکلات شهرستان آمل که در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد به سمع و نظر دهیاران رساندیم و از همه آنها خواستیم تا با اطلاع رسانی دقیق و نصب بنر و اعلان ازطریق بلندگوی مساجد جهت آگاهی مردم اقدام و رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و عدم حضور در میهمانیها ـ مراسمات عروسی و عزا و همچنین عدم حضور در شهر جهت کارهای غیر ضروری را در دستور کار خود قرار دهند .

معاون استاندار گفت : باتوجه به اینکه در جلسات گذشته از مدیران دستگاههای اجرایی خواستیم تا با استفاده از ظرفیت ها جهت سرکشی از واحدهای صنفی و بازار و ... در سطح شهرستان اقدام نمایند ، تعدادی از مدیران نسبت به موضوع تلاش لازم را انجام ندادند که طی بررسی های بعمل آمده در سطح ادارات شهرستان برخی از کارمندان و ارباب رجوع از ماسک استفاده نکردند که در صورت مشاهده مدیران باید با اینگونه افراد برخورد جدی داشته باشند و همچنین تنها کار مهم در شرایط کنونی پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا می باشد که همه مدیران باید جلسات غیر ضرور خود را تعطیل و فقط به این موضوع بپردازند و بخشداران در سطح روستاها اطلاع رسانی بیشتری انجام دهند و باتوجه به اینکه تمام مصوبات ستاد کرونای استان به مدیران شهرستان ابلاغ گردید ، بعضی از مدیران نسبت به انجام وظایف محوله کوتاهی می کنند که اصلا قابل قبول نخواهد بود .

سید جعفر رسولی گفت : وضعیت شهرستان آمل فوق حاد گزارش شده و تعداد بیماران روز به روز بیشتر می شود که این موضوع نگرانیهای زیادی را برای مدیران شهرستانی و استانی و حتی کشوری در پی داشته است که در این رابطه مدیران دستگاههای اجرایی نسبت به گشت مشترک را با دیگر مدیران داشته باشند و سعی کنند شخص مدیر در جلسات کرونا حضور داشته باشند ، باتوجه به اعلام وضعیت شبکه بهداشت ، کلیه بیمارستانهای آمل ظرفیتشان تکمیل شده و تخت خالی در شهرستان وجود ندارد که این موجب نگرانی می باشد ، که در این رابطه شهرداری و هلال احمر با اعلان در سطح بیشتر اقدام نمایند ومعاونین فرمانداری نسبت به سرکشی از بخش ها ـ بازار ـ اصناف و ... داشته باشند و گزارش را به صورت روزانه به استانداری بصورت تصویری ارسال دارند .

در ادامه دکتر اکبری مدیر شبکه بهداشت ودرمان آمل آمل ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار واعضای جلسه گزارشی از وضعیت بیماری در شهرستان آمل ارائه داد و اظهار داشت : باتوجه به وضعیت فوق حاد در شهرستان ، همه افراد ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی ـ فاصله گذاری اجتماعی واستفاده از ماسک می باشند .

وی بیان داشت : تعداد 170 مورد بازدید از سوی گشت مشترک انجام گردید که تعداد 30 واحد پروتکل را رعایت نکردند که تذکرات لازم داده و بعضی از واحدهای صنفی پلمپ شدند ، در زمینه برگزاری مراسم عروسی بعضی از آرایشگاههای زنانه در حال فعالیت هستند و در سطح شهر ماشین عروس مشاهده می گردد که نیروی انتظامی با اینگونه افراد برخورد جدی نماید و حتی با توجه به دستورالعمل استانی هرکسی در خانه نیز جشنی برپا نماید با آنها برخورد قانونی خواهد شد و وضعیت بازار شهرستان بسیار بد و تجمعات زیادی در سطح شهر آمد و شد دارند که نیاز به برنامه ریزی جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دارد .

مدیر شبکه بهداشت افزود : باتوجه به اینکه هیچ یک از تخت های بیمارستانهای آمل خالی نمی باشد ، ظرفیت تکمیل شده و در این رابطه مردم باید نسبت به موضوع کمی جدی تر برخورد نمایند و با ماندن در خانه و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می توانند تعداد بیماران را کاهش دهند .

 

اشتراک گذاری