En امروز : 6 اردیبهشت 1403

استاندار در آمل: خط قرمز ما در مقابله با کرونا، حفظ جان مردم است / هر مکانی که سلامت مردم را تهدید کند باید تعطیل شود

کد خبر : 95122 19 تیر 1399فرهنگی
پ

حسین زادگان: بهیچ وجه نمی خواهیم معیشت و کسب و کار مردم تعطیل شود لیکن اگر جان مردم در خطر باشد ناگزیر باید تصمیمات محدودکننده را جدی تر کنیم. ‎

 

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران با اشاره به ورود برخی از شهرستان های استان به پیک مجدد شیوع بیماری کرونا، وضعیت قرمز و احتمال افزایش آمار در روزهای آتی، افزود: امروز در آمل حضور یافته ایم تا ضمن بررسی آخرین وضعیت این شهرستان از نزدیک، نسبت به اتخاذ تصمیمات جدی تر و لازم و در صورت ضرورت؛ تصمیمات قاطع تری که نیاز به مکاتبه با وزیر کشور و وزیر بهداشت و اطلاع شخص رییس جمهور محترم دارد؛ اقدام نماییم.

حسین زادگان ضمن تحلیل وضعیت شهرهای قرمز و با اشاره به محیط‌های بسته به عنوان مهمترین فاکتور برای گسترش کرونا یادآور شد: به هر شکلی باید از تجمع افراد در محیط‌های بسته، مسقف و کوچک جلوگیری کرد.

استاندار، پایش وضعیت و شناسایی دلایل درگیری در شهرهای قرمز از جمله آمل را قدم اول دانست و یادآور شد: این وضعیت یا ناشی از مراودات در بازار، عدم رعایت مردم و عادی انگاری در مقابله با موضوع کرونا، یا کم توجهی دست اندرکاران و یا هر علت دیگری است که اکنون موجب شیوع بیماری و نگرانی شده است.

حسین زادگان، افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی برای عبور از این وضعیت و تاب آوری در برابر وضعیت احتمالی حضور طولانی تر این ویروس در پیک دوم از جمله ی مهم ترین ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و گفت: ارتقا بیمارستان های شهرستان های درگیر از جمله آمل برای پذیرش بیماران کرونایی در صورت افزایش مبتلایان، ماموریت مهم دیگری است که باید از سوی دانشگاه های علوم پزشکی جدی گرفته شود.

وی با بیان این که باید بررسی شود که بیمارانی که برای بستری به شهرهای دیگر فرستاده می شوند آیا امکان بستری در شهر خود را دارند، افزود: میزان تخت ها، امکان و توان افزایش آن ها، تعداد بیماران بومی و غیربومی در شهرستان و وضعیت سیر بیماری در روزهای آتی باید مشخص و تجزیه و تحلیل شود.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که شناسایی مراکز تجمعی در شهرستان از دیگر اولویت های این روزهاست، اظهار داشت: باید مشخص شود که در بازار آمل کدام نقاط، در حمل و نقل عمومی، محیط های کارگری و کارخانجات این شهرستان، مراکز آموزشی و ... از بیشترین میزان تراکم برخوردارند و در چه وضعیتی قرار دارند.

استاندار با بیان این که نمی توان محیط کار و تولید را تعطیل کرد، افزود: باید با تعیین پروتکل های متناسب با این محیط ها، فضای کار و تولید را امن کرد.

وی با اشاره به این که هیچ مراسمی در شهرهای با وضعیت قرمز نباید برگزار شود، ابراز داشت: اداره صمت، اماکن با کمک نیروهای بسیج با کار میدانی و عملیاتی نسبت به این موضوع اقدام نمایند چرا که حفظ جان و سلامت مردم خط قرمز ما در مقابله با کروناست.

استاندار بر جدیت نیروهای عمل کننده و دست اندرکاران بخش های مختلف برای قطع زنجیره انتقال و شیوع بیش از پیش انتقال این ویروس تاکید کرد و گفت: هدف اصلی ما از اجرای برنامه های محدود کننده، ایجاد توازن بین میزان پیشروی بیماری و توان درمانی استان است و بهیچ وجه نمی خواهیم معیشت و کسب و کار مردم تعطیل شود لیکن اگر جان مردم در خطر باشد ناگزیر باید تصمیمات محدودکننده را جدی تر کنیم.

وی افزود: پاساژها، تالارها و مکان های پرتردد و پرتجمع تا دو سه روز در آمل تعطیل است و بازاریانی که بصورت داوطلبانه نیز قصد تعطیلی داشته باشند استقبال می شود.

حسین زادگان، بار دیگر بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مراکز پرتجمع نظیر بانک ها و ... تاکید و تصریح کرد: باید ضدعفونی معابر و مکان های مهم، نظارت بر بازار و تبلیغات محیطی برای تقویت فرهنگ سازی و تداوم رعایت پروتکل های بهداشت فردی و عمومی با جدیت تداوم یابد. 

استاندار با بیان این که ادارات در این شهر می توانند به کارکنانی که وضعیت پرخطر دارند دورکاری بدهند و شهرداری ها مکان های پرتردد و مجموعه های تحت پوشش خود را ضد عفونی نمایند، تاکید کرد: قصد ما ضمن مبارزه کامل با شیوع کرونا حفظ معیشت و اقتصاد مردم است لیکن معتقدیم هر مکانی که جان مردم را تهدید کند باید تعطیل شود.

وی ادامه داد: نانوایی ها، سوپرمارکت ها و مشاغل حیاتی باز هستند اما باید بدرستی در جهت رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی مدیریت شوند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری