امروز : 7 اردیبهشت 1403

در مسیر مبارزه با کرونا، همدلی بهترین راه درمان است

کد خبر : 94970 14 تیر 1399
پ

یحیی یوسف پور در جلسه قرارگاه نظارت بر پروتکل های بهداشتی شهرستان قائم شهر عنوان کرد: برای مقابله با کرونا بهترین درمان همدلی، همراهی و اتحاد شهروندان بوده و باید در کنار هم و حمایت از یکدیگر و رعایت پروتکل های بهداشتی بر کرونا فائق آییم. ‎

در مسیر مبارزه با کرونا، همدلی بهترین راه درمان است

یحیی یوسف پور در جلسه قرارگاه نظارت بر پروتکل های بهداشتی شهرستان قائم شهر عنوان کرد: برای مقابله با کرونا بهترین درمان همدلی، همراهی و اتحاد شهروندان بوده و باید در کنار هم و حمایت از یکدیگر و رعایت پروتکل های بهداشتی بر کرونا فائق آییم.
وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم فهیم، صبور و بزرگوار قائم شهر افزود: اگر تا این مقطع در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا موفق عمل نموده ایم نتیجه همسویی و همراهی مردم در مبارزه با این ویروس منحوس بوده و باید این روند ادامه داشته باشد، زیرا در صورت عدم توجه به هشدارها و نکات بهداشتی، فراگیر شدن و موج دوم کرونا بسیار محتمل است.
فرماندار قائم شهر اظهار داشت: بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران در حال حاضر چند شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفته و چند شهرستان دیگر منجمله قائم شهر در مرحله هشدار قرار دارد به همین خاطر کلیه مردم عزیز، کسبه و بازاریان، صنوف، صاحبان اماکن گردشگری و اقامتی، صاحبان صنایع، اماکن ورزشی، نانوایی ها، پمپ بنزین ها، بانک ها و... باید پروتکل های بهداشتی را با حساسیت اجرایی نموده و از جان های خود، خانواده و همشهریان صیانت کنند و درصورت تخطی از قانون برابر مقررات با متخلفین برخورد و نسبت به پلمپ اماکن مزکور اقدام خواهد شد.
یوسف پور خاطر نشان کرد: مردم عزیز مطمئن باشند کلیه تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و قرارگاه نظارت بر پروتکل های بهداشتی شهرستان در راستای حمایت و صیانت از آنان است و با همراهی آنان و توکل به خدا از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد، باید زندگی توام با کرونا را بیاموزیم و از عادی انگاری دوری کنیم در این صورت همه فعالیت های اقتصادی میتواند در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داشته باشد و به معیشت مردم نیز آسیب نخواهد زد.
وی تاکید کرد: در کلیه اجتماعات استفاده از ماسک الزامی است و کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی نیز از پانزدهم تیرماه ملزم به استفاده از ماسک هستند و گروه های بازرسی فعال تر از گذشته بر واحدهای عمومی نظارت و با تخلفات احتمالی برخورد خواهند نمود.
فرماندار قائم شهر از شهرداری ها و دهیاری ها خواست تا در قالب برنامه های هدفمند ضدعفونی اماکن و معابر پر تردد را در دستور کار قرار داده و بر بازارهای روز نظارت و نسبت به ساماندهی دست فروشان اقدام کنند.
وی گفت: مساجد و اماکن متبرکه میتوانند با رعایت موازین بهداشتی تنها برای انجام فرائض دینی نسبت به بازگشایی اقدام نمایند و برگزاری هرگونه مراسم بزرگداشت و ترحیم در آن ممنوع می باشد.
نماینده عالی دولت در شهرستان تاکید کرد مبارزه با کرونا در صورت رعایت معیارها و پروتکل های بهداشتی آسان خواهد بود و در صورت عدم رعایت مجبور به اعمال محدودیت ها در سطح شهرستان بوده و این امر بر روی اقتصاد و معیشت مردم تاثیر منفی خواهد داشت.
یوسف پور در پایان اذعان داشت: تغییر سبک زندگی، رعایت پروتکل های بهداشتی، همدلی و همراهی شهروندان تاثیر شگرفی بر کنترل ویروس و جریان زندگی همراه با رونق کسب و کار خواهد داشت.

اشتراک گذاری
پیوند ها