امروز : 9 فروردین 1403

مروری بر کتاب «رهایی از اعتیاد»

کد خبر : 94926 12 تیر 1399
پ

«رهایی از اعتیاد» عنوان کتابی است که به قلم «ابوالفضل بیرقی»عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی با همکاری «صدیقه ایلان داغی » به رشته تحریر درآمده و با شمارگان سه هزار نسخه از سوی انتشارات «نوای دانش اراک» منتشر شده است. ‎

این کتاب ۲۹۴ صفحه‌ای که قیمت هرجلد از آن ۲۰ هزار تومان تعیین شده، راهنمای خوبی برای افرادی است که به ترک اعتیاد و یا خدمت در این عرصه می‌اندیشند و نویسندگان این اثر کوشیده‌اند تا علاوه بر معرفی انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و اثرات مخرب آن‌ها بر بدن فرد قربانی، راهکارهای موثر در ترک قطعی اعتیاد را شرح دهند.
در این کتاب در خصوص لزوم نگاه علمی به ترک اعتیاد سخن رانده شده و چگونگی عادت اعتیاد در بدن، علایم مصرف انواع مخدرها، سیر تاریخی مواد مخدر در جهان و ایران و اهمیت دانش به‌روز خانواده‌ها در خصوص مراقبت نوجوانان و جوانان به تفضیل ارایه شده است.
در بخشی از این کتاب علایم هشداردهنده و مشکوک اعتیاد، شناخت علل و عوامل خانوادگی و اجتماعی و فردی آلودگی به مخدرها، نقش همسران در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، آگاهی نظام کار از برخورد با نیروی انسانی معتاد، تقویت اراده برای ترک اعتیاد، معرفی گروه معتادان گمنام، چگونگی جلوگیری از بازگشت مجدد به اعتیاد پس از ترک برای مخاطبان توضیح داده شده است.
در مقدمه این کتاب آمده است: امروز صحبت در مورد اعتیاد و مشکلات ناشی از آن برای کسی تازه نیست و به نوعی بخش بزرگی از جامعه درگیر این بلای خانمانسوز هستند اما مسئله این است که چطور می‌توان در این کارزار موثر بود و دردها را التیام داد و از عمیق شدن مشکلات جلوگیری کرد.
به بازار آمدن انواع مخدرهای صنعتی خطرناک موضوعی نگران کننده است که نسل جوان جامعه را تهدید می‌کند و به نظر می‌رسد که مصونیت در برابر اعتیاد بهترین چاره باشد اما نباید از قربانیان این وادی نیز غافل شد چرا که این آسیب چندوجهی روز به روز ابعادش را در جامعه وسیع‌تر می‌کند و مشکلات بهداشت روانی و جسمی و اجتماعی برای فرد و خانواده و سایر مردم ایجاد خواهد کرد.
آموزش‌های قبل از ازدواج و بعد از ازدواج، خانواده موفق، آموزش رفتار با کودکان و نوجوانان، استرس و افسردگی و اضطراب و وسواس عنوان تالیف‌های دیگر این نویسندگان است.

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید