En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران:

تحول در اقتصاد باید از اصناف و بازار آغاز شود / ضرورت تغییر نگاه و اتخاذ رویکرد نو و مدرن در بازار

کد خبر : 94791 8 تیر 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان که در همایش ملی روز اصناف در مرکز استان سخن می گفت، ضمن قدردانی از همکاری های اصناف و بازاریان در جریان مقابله با کرونا، گفت: از جمله راهکارهای اساسی نقش آفرینی بازار در اقتصاد کشور، ضرورت اتخاذ رویکرد نو و مدرن است. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در همایش ملی روز اصناف و آیین رونمایی از افتتاح کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر مازندران در اتاق مرکز اصناف استان با اشاره به اینکه اصناف پیشانی اقتصاد کشورند و تحول در اقتصاد باید از اصناف شروع شود، خاطر نشان کرد: از جمله راهکارهای اساسی نقش آفرینی بازار در اقتصاد کشور، ضرورت اتخاذ رویکرد نو و مدرن است.  

استاندار با بیان این که تاریخ خدمت رسانی اصناف به قبل از انقلاب باز می گردد و بازار در روند پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس و دیگر صحنه های مهم کشور نیز به نیکی به رسالت خود عمل کرده است، اظهار داشت: هرجا مشکلی برای مردم بوجود آمد اصناف پای کار بودند و در کنار مردم قرار گرفتند تا رفع مشکل شود.

وی فلسفه فعالیت اصناف را بهبود  رفاه و معیشت  زندگی مردم عنوان و تصریح کرد: در سایه تعامل، همکاری و مشارکت های اجتماعی و مردمی و بهره گیری از تعاون و همراهی نهادهایی چون اصناف است که در بسیاری از عرصه ها به توفیق دست می یابیم.

استاندار مازندران، بیان داشت: تشکل های غیردولتی ضمن حفظ استقلال خود باید دولت را در انجام ماموریت های خویش در مسیر خدمت رسانی به مردم یاری رسانند. 

حسین زادگان با عنوان اینکه تمامی اصناف باید در اداره مسایل خود به ظرفیت های خویش متکی باشند و در موقع ضرور از کمک دولت بهره مند گردند، افزود: دولت و اصناف و همه نهادها و تشکل های غیر دولتی باید با وفاق و هم افزایی، خدمت به مردم را اولویت خود قرار دهند.

وی با بیان این که حفظ سلامت و معیشت توامان در محور برنامه های مقابله با کرونا قرار داشت و دارد، یادآور شد: در جریان مبارزه با کرونا با اتحاد و همدلی مردم و اصناف ۹۰ درصد بازار بصورت خودش تعطیل شد و محدودیت هایی که در برخی موارد اعمال شد در راستای صیانت از جان مردم بوده است.    

نماینده عالی دولت در استان گفت: تشکل های صنفی می  بایست در جهت تامین منافع و رفع مسایل خود، تغییر رویکرد و نگاه را در محور کار خود قرار دهند.

وی گفت: رصد موضوعات اقتصاد بازار و اصناف مورد توجه جدی است و هدف اساسی خدمت بیشتر به مردم است و بین خودمان و مردم فاصله ای نمی بینیم.

گفتنی است، در این جلسه مراسم افتتاحیه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در مرکز اتاق اصناف برگزار شد و تفاهم نامه یی فی مابین این دو مجموعه به امضاء رسید.       

گالری تصاویر

اشتراک گذاری