En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران:

مبارزه با اعتیاد نباید بدلیل محدودیت های کرونایی فراموش شود / اولویت های مبارزه با مواد مخدر هدف قرار گیرد

کد خبر : 93113 11 خرداد 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان این که نباید بدلیل محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرده مسایل اجتماعی فراموش شود، گفت: تصمیم گرفته شد، فعالیت مراکز نگهداری معتادان در مراکز ماده 15 و 16 و فعالیت انجمن های معتادان در حال بهبودی (na) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آغاز شود. ‎

جلسه شورای هماهنگی  مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست احمد حسین زادگان، استاندار مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، در این جلسه احمد حسین زادگان یادآور شد: با عنایت به شیوع کرونا و تعطیلی مراکز نگهداری متعادان در مراکز ماده 15 و 16 و فعالیت انجمن های معتادان در حال بهبودی (na)، لازم است با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، فعالیت این مراکز آغاز شود.

استاندار تاکید کرد: با توجه به موضوع کرونا، مقرر شد؛ کمیته ای متشکل از دستگاه های متولی در خصوص نحوه جمع آوری معتادان بصورت کاملا بهداشتی برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: یکی از گفتمان های مهم اجتماعی، مبارزه با اعتیاد است و نباید بدلیل محدودیت های کرونایی فراموش شود.

استاندار اظهار داشت: بمناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر که از هفته نخست تیرماه آغاز می شود، می بایست با توجه به محدودیت های موجود، از ظرفیت فضای مجازی، رسانه ها، صدا و سیما و دستگاه های تبلیغی و فرهنگی بهره گیری درست صورت گیرد و آگاهی بخشی اجتماعی در اولویت این برنامه ها قرار گیرد.

حسین زادگان، نسبت به ارائه برنامه جامع توسط دستگاه های مسئول در راستای مبارزه با مواد مخدر تاکید نمود و خاطر نشان کرد: با کمک شهرداری ها نصب دوربین های پایش تصویری عملیاتی گردد.  

وی، افزود: در همین راستا محتوای بیلبورد های شهری می بایست با گفتمان های مهم اجتماعی متناسب باشد.

استاندار بر بهره گیری از توانمندی و ظرفیت سمن ها و تشکل های مردم نهاد فعال و کیفی در اجرای طرح یاریگران زندگی، گفت: مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد یک فرصت بزرگ برای اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر آسیب شناسی مسایل مبارزه با مواد مخدر و هدف قرار دادن اولویت ها تاکید کرد و ابراز داشت: کمیته های ذیل شورا با انجام کار تخصصی برای تحقق این مهم، تولید ایده و فکر بنمایند.

احمد مظفری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه از رشد 13 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در سال 98 نسبت به سال 97 خبر داد و با بیان این که در سال گذشته بالغ بر 4.274 کیلو کشفیات صورت گرفته است، اظهار داشت: در 2 ماهه نخست امسال نیز بالغ بر 571 کیلو کشفیات انواع مواد مخدر دراستان صورت گرفته است.

گفتنی است؛ در این جلسه روسای کمیته های مشارکت های مردمی، کمیته حقوقی، کمیته مقابله و کمیته پیشگیری از اعتیاد به ارایه گزارش اقدامات و برنامه های خود پرداختند.       

گالری تصاویر

اشتراک گذاری