En امروز : 31 فروردین 1403

استاندار مازندران:

انسجام و وفاق همگانی؛ به شکوفایی مازندران می انجامد / در حوزه های مختلف توسعه ای بر اساس برنامه عمل می کنیم / مسلمانان در هیچ شرایطی؛ قدس را فراموش نمی کنند

کد خبر : 92969 1 خرداد 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری استان که بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به این که میثاق محوری ما؛ اعتلای مازندران است، گفت: یک صدای واحد از استان برای توسعه باید به گوش برسد. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان که با حضور دبیرمجمع نمایندگان مازندران و برخی منتخبین مردم استان در مجلس یازدهم، برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش ها و همکاری های 4 ساله نمایندگان مازندران در مجلس دهم در بخش های مختلف، یادآور شد: میثاق محوری ما؛ اعتلای مازندران است و بحمدالله با منتخبین مردم مازندران در مجلس یازدهم بر سر محورهای توسعه ای استان اتفاق نظر داریم.

استاندار با اشاره به این که برای شکوفایی مازندران به دنبال انسجام، تعامل حداکثری، فصل مشترک و وفاق همگانی هستیم، افزود: پاسخ به مطالبات مردم باید شعار محوری خدمتگزاری باشد و یک صدای واحد از استان برای توسعه به گوش برسد. خواست مشترک و استفاده از همه ظرفیت ها بویژه جایگاه و توان چانه زنی نمایندگان در سطوح ملی می تواند ما را در مسیر تحقق اولویت های مردم و رساندن اخبار خوش به جامعه یاری رساند.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که در مقطع مدیریت خود بر اساس برنامه در بخش های مختلف عمل کردیم و مبنای تصمیم گیری ها سلیقه ای نبوده است، اظهار داشت: در حوزه های اقتصادی چند هدف گذاری صورت گرفته است که در برخی از آن ها امروز نتایجی خوبی بدست آمده است.

وی با بیان این که دریا را محور توسعه اقتصادی در حوزه شیلات، آبزی پروری و گردشگری قرار دادیم، افزود: مشکلات این بخش را بررسی کردیم و در گام نخست با آزادسازی 85 درصد از ساحل یکی از موضوعات دیرینه استان حل شده است و در ادامه راه نیازمند همراهی و کمک همه مسئولین و دستگاه های متولی هستیم.

حسین زادگان به استفاده از ساحل به عنوان یک ظرفیت اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: 166 نقطه ساحلی برای احداث اسکله های تفریحی گردشگری را شناسایی کردیم و موافقت اصولی 43 اسکله از این تعداد صادر شده است. مجوزهای این اسکله ها بی نام است.

وی به تصویب منطقه آزاد مازندران در مجلس و مزایای آن به عنوان یک پیشران اقتصادی نام برد و گفت: یکی  از اولویت های دیرینه مردم که 13 سال بخاطر واگرایی بر زمین مانده بود نهایتا در سایه هم گرایی و وحدت نظر به نتیجه رسید.

استاندار با اشاره به این که در حوزه فرودگاهی در استان اتفاقات خوبی رقم خورده است، ابراز داشت: در بحث گردشگری، صنایع دستی و بوم گردی برنامه داریم. 160 روستا را برای اصلاح بافت انتخاب و مجوزهایی را برای توسعه بوم گردی صادر کردیم.

رییس شورای اداری استان، تقویت اشتغال را در گرو سرمایه گذاری، بازگشت واحدهای تولیدی و گردشگری و ... دانست و افزود: در حوزه پسماند 4 منطقه در قالب کمپوست و 3 منطقه در قالب نیروگاه زباله سوز ( نوشهر، ساری و آمل )، طرح تفکیک از مبدا و برون سپاری مدیریت پسماند برنامه ریزی شد و از 1000 میلیارد تومان بودجه پسماند کشور قول گرفتیم درصد بالایی به استان اختصاص یابد.

حسین زادگان با بیان این که روند تملک واحدهای تولیدی را متوقف کردیم و با استفاده از ظرفیت های مختلف، واحدهای کم کار و غیرفعال را فعال کردیم، گفت: مشکل شهرک صنعتی 1000 هکتاری شرق مازندران نیز حل شده است و برای سر و پا ماندن چوب و کاغذ مازندران، حمایت های دولت را جلب کردیم.

استاندار با اشاره به این که مازندران نیازمند سرمایه گذاری در بخش های مختلف است، تصریح کرد: هلدینگ ثروت آفرینی مازندران را بهمین منظور شکل دادیم که در تلاشیم تا آن را به بورس و فرابورس عرضه کنیم و با افزایش سرمایه زمینه پذیره نویسی را فراهم آوریم.

احمد حسین زادگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خطر ویروس کرونا در این استان به مرحله مهار نرسیده و همچنان این بیماری جدی است و مردم باید پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت های فردی را جدی بگیرند.  

وی اظهار داشت: آمار بیماران کرونایی بدحال در استان مازندران که نیاز به مراقبت های ویژه دارند روند کاهشی به خود گرفته، ولی خطر همچنان وجود دارد، ولی این روند نمی تواند ما را از پرداختن به حوزه های اقتصادی و معیشتی باز دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران با عنایت به در پیش بودن تعطیلات و افزایش حضور مسافران در استان مازندران، گفت: همه ما به خصوص فرمانداران باید برنامه های خود را برای اجرای  رعایت فاصله گذاری و حفاظت فردی  از سوی مردم به کار بگیریم.

وی ابراز داشت: به هر حال همچنان سلامت به عنوان برنامه اولویت دار ما محسوب می شود، ولی نسبت به روزهای اول شیوع کرونا، وضعیت استانی بهتری داریم و باید در کنار سلامت به معیشت مردم نیز توجه شود و برداشتن برخی محدودیت ها نیز برای کمک به اقتصاد و معیشت است.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا در مازندران بار دیگر از مسافران و مردم استان خواست تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهره گیری از برنامه های حفاظت فردی و عمومی بر تداوم روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا تا مهار این بیماری کمک کنند.

مقام عالی دولت در مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که مسلمانان و عدالتخواهان جهان هرگز قدس را فراموش نمی کنند و دست از حمایت از آن نمی کشند، گفت: امسال با توجه به محدودیت برگزاری مراسم در فضای اجتماعی، از اداره کل ارشاد و نهادهای تبلیغی و فرهنگی خواستیم تا با بهره گیری از فضای مجازی، فریاد حمایت از فلسطین را سر دهند و رویش های مجازی " من یک فلسطینی هستم " را فعال کنند.

وی افزود: تصاویر قدس عزیز نیز در فضای عمومی، معابر و خودروها نصب خواهد شد.

در پایان این جلسه با حضور استاندار مازندران از تلاش های نمایندگان مردم مازندران در مجلس دهم با اهداء لوح تقدیر به دبیر مجمع نمایندگان تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است که در این جلسه؛ منتخبین مردم استان در مجلس یازدهم بصورت حضوری و ویدیوکنفرانسی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.     

گالری تصاویر

اشتراک گذاری