امروز : 31 فروردین 1403

احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خبر داد

رشد 28 درصدی متوفیات مواد مخدر مازندران در سال 98

کد خبر : 92657 20 اردیبهشت 1399
پ

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران از رشد 28 درصدی متوفیات موادمخدر و محرکه در سال 98 در مازندران خبر داد. ‎


احمد مظفری در این دیدار برنامه ها و اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را در حوزه آموزش و پیشگیری، مقابله ، مشارکتهای مردمی ، درمان ، حمایت و صیانت اجتماعی تشریح نمود و گفت :رویکرد اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر حفظ سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی است .
مظفری تصریح نمود : سیاست و برنامه محوری شورای هماهنگی، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از این بلای بزرگ و تهدید عظیم است و در این راستا بر اساس سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه 60 دستگاه در طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر نقش دارند .
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مشخص نمودن سهم هر دستگاه در این حوزه و انجام اقدامات و فعالیتها با سرعت ، قاطعیت و بدون فوت وقت تاکید کرد : با وجود آسیب های فراوان مواد مخدر و خسارت های جبران ناپذیر در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ولی متاسفانه مبارزه با این پدیده شوم به دغدغه عمومی تبدیل نشده و دستگاههای متولی هم به وظایف خود در این حوزه به خوبی عمل نمی کنند .
مظفری با اشاره به ضرورت کاهش 25 درصد نرخ شیوع و نرخ مرگ و میر مواد مخدر تا پایان برنامه ششم توسعه گفت : ائمه محترم جمعه نیز در گفتمان سازی اجتماعی و ارتقاء مسئولیت پذیری مردم و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نقشی مهم و راهبردی دارند .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در ادامه به تلفات جانی مواد مخدر در سال 98 در کشور و استان اشاره کرد و گفت در سال 98 تعداد4472 نفر در کشور به دلیل سوء مصرف مواد مخدر و موادمحرکه جان خود را از دست دادند و در این بخش شاهد افزایش 1 / 28 درصدی آمار متوفیات مازندران در سال 98 بوده ایم که نگران کننده است .
مظفری همچنین از فعالیت 419 مرکز درمانی و کاهش آسیب در استان و ارائه خدمات به 56 هزار بیمار خبر داد و گفت : پاکسازی مناطق آلوده و آسیب زا ، ساماندهی معتادان متجاهر ، کاهش دسترسی به مواد و ارائه خدمات درمانی و اقدامات پیشگیرانه موجب شد تا استان مازندران از رتبه دوم نرخ شیوع کشور به رتبه 20 کشور ارتقاء یابد و در راستای پیشگیری طرح یاریگران زندگی با برنامه ریزی در حوزه های مختلف برای مشارکت اقشار مختلف مردم در حال انجام است
وی در پایان از نماینده ولی فقیه در استان خواست تا از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستانها برای مقابله جدی با آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد استفاده بیشتری شود.
قابل ذکر است در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار ایجاد قرارگاه جهادی برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر با تمام اختیارات شد و مبارزه با مواد مخدر را معنوی ترین ، اخلاقی ترین و با ارزشترین کار و جهادی بزرگ خواند و مواد مخدر را ریشه و پایه بسیاری از خلاف ها ،جرائم و خطری بزرگ برای جامعه دانست.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید