En امروز : 10 فروردین 1403

رازجویان: به دستور استاندار؛ دستفروشان و کارگران روزمزد مازندران برای بسته معیشتی معرفی می‌شوند

کد خبر : 91772 14 فروردین 1399
پ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: تمامی کارگران میدانی، روزمرد و دستفرشان استان برای پوشش بسته معیشتی دولت معرفی خواهند شد. ‎

مهدی رازجویان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر حسب دستور استاندار مازندران تصمیم داریم به دلیل آسیب به اقشار کم درآمد ناشی از شیوع ویروس کرونا تمامی کارگران روزمزد یا میدانی و دستفروشان سطح استان را برای برخوداری از بسته معیشتی دولت معرفی کنیم. 

وی با اشاره به اینکه سرشماری و ثبت مشخصات این کارگران و دستفروشان به تمامی شهرداری‌های ابلاغ و تکلیف شده است، گفت: در روزهای آینده اطلاعات این کارگران جمع بندی خواهد شد و در اسرع وقت برای دریافت بسته معیشتی معرفی می شوند.

معاون استاندار مازندران همچنین به شرایط دستفروشان برای معرفی پوشش بسته معیشتی اشاره کرد و افزود: منظور ما دستفروشانی است که به صورت روزانه و غیر ثابت در بازارهای سنتی و یا معابر عمومی شهر به گذران امور می پردازند و شامل بازاریان نمی شود. 

رازجویان اظهار داشت: تمامی کارگران روزمزد و دستفروشانی که از سوی شهرداری ها معرفی می شوند راستی آزمایی مالی می شوند تا صلاحیت آنان برای برخورداری از بسته معیشتی محرز شود. 

به گفته او این قشر از جامعه اولویت نخست برای دریافت کمک معیشتی هستند زیرا منابع درآمدی آنان فصلی و به شدت آسیب پذیر است. 

معاون استاندار مازندران همچنین گفت: برای حمایت هرچه بیشتر اقشار آسیب پذیر به تمامی شهرداری ها و بخش های مختلف تکلیف کرده ایم تا کمک های خیرین و منابع مختلف را به سوی اقشار کم درآمد هدایت کنند و اولویت را این قشر قرار دهند. 

شیوه ویروس کرونا در استان مازندارن که از حدود ۴۰ روز پیش آغاز شد بیشترین تاثیر را بر مشاغل کم درآمد مانند کارگران روزمزد و دستفروشان داشت.

این ویروس که از همان ابتدا بازارهای محلی و مشاغل خرد وابسته به گردشگری را تعطیل کرد  موجب بیکاری هزاران نفر در استان شد.

اشتراک گذاری