امروز : 28 فروردین 1403

#روز_سیزده_بدر_در_خانه_بمانیم

کد خبر : 91754 12 فروردین 1399
پ

پیام فرماندار شهرستان نور به مناسبت ۱۳ فروردین روز طبیعت/در خانه می مانیم ‎

 

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نور، متن پیام دکتر علی شادمان بدین شرح است؛

 سیزده بدر یا جشن بدرقه نوروز از مهمترین رسوم مشترک در میان اقوام ایرانی است که طی سالهای اخیر روز آشتی با طبیعت نیز تلقی می‌شود. ایرانیان از گذشته‌های دور، با آغاز بهار و ورود به سال جدید و پس از چند روز دید و بازدید و تبریک سال نو، گویا برای تکمیل شادی خود و دور کردن غم و غصه و خمودگی، در روز سیزدهم فروردین ماه، با بیرون آمدن از خانه و پناه گرفتن در طبیعت، مراسم سیزده بدر را اجرا می‌کنند.

 اما نوروز امسال برای ایرانی‌ها به سبب شیوع ویروس کووید ۱۹ مانند نوروز سالهای گذشته نبود، بسیاری از سنت‌های این عید باستانی در سایه شیوع این ویروس نوظهور، برگزار نشد و از رونق خرید بازار شب عید و سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها گرفته تا آخرین سنت عید نوروز که با عنوان سیزده‌به‌در یا روز طبیعت نامگذاری شده، همگی شکل و رنگ دیگری به خود گرفت و بخش زیادی از مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگران عید امسال را به سبک و سیاق دیگری برگزار کردند.

 تاکنون همراهی مردم در راستای قطع شیوع ویروس کرونا با مسئولان شبکه بهداشت و درمان قابل تحسین بوده و نیاز است این همراهی در روزهای ۱۳ و ۱۴ فروردین  برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا نیز ادامه یابد.تنها راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ماندن در خانه است که این کمپین در روز سیزده بدر با همراهی مردم مانند روزهای گذشته اجرا خواهد شد.

 برای تامین سلامت جامعه و قطع شیوع زنجیره کرونا، حضور مردم در مناطق گردشگری، جنگل و مراتع این شهرستان در روز سیزده بدر ممنوع است.

 با توجه به شرایط خاص و احتمال تشدید شیوع کرونا از ورود مردم به اماکن تفریحی جلوگیری خواهد شد.تشدید نظارت نیز با همکاری نیروهای نظامی و بسیج تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

      علی شادمان
فرماندار شهرستان نور

اشتراک گذاری
پیوند ها