En امروز : 30 فروردین 1403

استاندار در گفتگو با خبرنگاران: استقبال مازنی‌ها از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی / مردم در روز طبیعت به مکان های خارج شهر نروند

کد خبر : 91708 11 فروردین 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان گفت: گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با همراهی مردم و کمک نیروی انتظامی در استان مازندران موفقیت‌آمیز بود / مردم همانگونه که پیش از این همکاری خوبی را داشتند در روز طبیعت نیز به مکان های خارج از شهری که سنوات گذشته مراجعه می کردند، نروند. ‎

احمد حسین زادگان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ما برای قطع زنجیره ویروس کرونا و برگشت روال عادی زندگی به جامعه و پیشتازی نسبت به سایر استان های کشور نیاز به همکاری بیشتر مردم داریم.

وی افزود: اجرای این طرح توانست در چند روز اخیر میزان ورودی خودروها به استان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و این آمارها نشان می دهد که  طرح فاصله گذاری با همراهی و اقبال مردم مواجه شده است.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان مازندران گفت: همچنین بررسی نشان می دهد این طرح توانست میزان ورودی خودرویی بین شهری را نیز تا حدود ۴۰ درصد کاهش دهد و تا پایان قطع زنجیره ویروس کرونا این برنامه ها به همراه سایر برنامه های دیگری که پیش از این عملیاتی شده بود، ادامه خواهد داشت.

حسین زادگان با اشاره به درپیش بودن روز طبیعت ( ۱۳ بدر) گفت : مردم استان مازندران همانگونه که پیش از این همکاری خوبی را برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشتند در روز طبیعت نیز به مکان های خارج از شهری که سنوات گذشته مراجعه می کردند، نروند.

وی خاطرنشان کرد : برای این روز تمام پارک ها و پارک های جنگلی و اماکنی در خارج از شهر که سنوات گذشته محلی برای تجمع مردم در روز طبیعت بوده به طور کامل تعطیل شد و نیروهای انتظامی نیز از  ورود مردم در راستای پیشگیری از انتقال زنجیره ویروس کرونا جلوگیری خواهند کرد.

استاندارمازندران افزود : مردم ما همانگونه که همکاری در  لغو دید و بازدید نوروزی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشتند، این همکاری خود را برای روز طبیعت نیز ادامه دهند.

 

استاندارمازندران در مورد برخی اخبار پیرامون افزایش ابتلا به ویروس کرونا در روستاهای استان گفت : بررسی ها نشان می دهد که وضعیت روستاهای ما به نسبت شهرها همچنان بهتر است و این رویه نیز به دنبال همکاری دهیاری ها و مردم در پیش از تعطیلات نوروزی بود.

حسین زادگان اظهارداشت: دهیاری ها با همکاری شوراها و پایگاه های مقاومت قرنطینه خوبی را در روستاها به اجرا گذاشتند و در کنار آن ضدعفونی روستاها نیز همسان با شهرها از سوی این گروه ها پیگیری شد و نتیجه آن کاهش ابتلا به ویروس در این مناطق بود و این رویه باید همچنان ادامه یابد.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان مازندران با اشاره به شروع فصل کشاورزی در روستاهای این خطه شمال کشور گفت: پروتکل های بهداشتی در این زمینه تهیه شد که با همکاری بهورزان، سازمان جهاد کشاورزی و نیروهای نظام مهندسی کشاورزی باید از سوی روستاییان رعایت شود.

حسین زادگان اظهارداشت: فعالیت های ضد عفونی و سایر پروتکل های دیگر بهداشتی نیز باید همانند گذشته در این مناطق بانظارت بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم روند خوب کاهشی زنجیره انتقال ویروس کرونا را در استان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: هر منطقه ای که مردم رعایت بهتری نسبت به قطع زنجیره انتقال ویروس داشته باشند، قطعا ما وضعیت بهتری خواهیم داشت و موفقیت قطع زنجیره انتقال ویروس نیز بسته به همکاری مردم هر منطقه، بخش و شهرستان دارد و امیدواریم همانند گذشته این همکاری ادامه داشته باشد.

 

اشتراک گذاری