En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران در گزارش به وزیر ارتباطات: ۶۷ نقطه در استان مازندران برای ورود به استان و تردد بین شهری کنترل می شود / کاهش ۷۶ درصدی ورود و ۷۳ درصدی خروج از استان نسبت به سال گذشته

کد خبر : 91702 11 فروردین 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان در جلسه ویدئوکنفرانسی وزیرارتباطات با ستاد مقابله با کرونای مازندران با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، یادآور شد: ۶۷ نقطه در استان مازندران برای ورود به استان و تردد بین شهری کنترل می شود . ‎

 

در ارتباط ویدیو کنفرانسی آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ستاد مقابله با کرونای مازندران، احمد حسین زادگان، استاندار، گزارشی از اقدامات انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ نقطه در استان مازندران برای ورود به استان و تردد بین شهری کنترل می شود، افزود: در حدود 80 درصد مردم از این طرح استقبال کرده اند و مصرف سوخت نسبت به روزهای گذشته در حدود ۳۵ درصد کاهش داشته است.

حسین زادگان از کاهش ۷۶ درصدی ورود و ۷۳ درصدی خروج از استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:  در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در حدود ۶۰ وسیله نقیله جریمه نقدی شدند و همچنین ۱۵۸ واحد صنفی نیز پلمپ شده که نسبت به میزان واحد های صنفی استان مازندران عدد ناچیزی است.

استاندار مازندران در این ارتباط ویدیو کنفرانسی به مشکلات موجود برای تقویت مبارزه با ویروس کرونا در این استان نیز اشاره کرد و گفت: برای افزایش تولید کیت های تشخیص بیماری کرونا نیاز به اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان وجود دارد تا بتوانیم از افراد بیشتر مشکوک به کرونا تست این بیماری را انجام دهیم.

وی همچنین به تامین تجهیزات کمک تنفسی برای تجهیز 50 تخت در استان مازندران نیز اشاره کرد و افزود: در حدود ۲۵۰ تخت مجهز در سطح استان وجود دارد که تاکنون در حدود ۲۰۰ تخت آن اشغال شده و با تجهیز این ۵۰ تخت نیازهای روزهای آینده برای بستری بیماران کرونایی نیز تامین می شود.

در ادامه این جلسه ویدیو کنفرانسی، مسوولین دانشگاه های علوم پزشکی استان مازندران و  شهرستان بابل نیز گزارشی از روند اقدامات انجام شده برای مقابل با ویروس کرونا را ارائه کردند و نیازهای خود را برای پیگیری در ستاد ملی مبارزه با کرونا به آذری جهرمی وزیر ارتباطات ارائه کردند.

اشتراک گذاری