En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران:

طرح بسیج استانی مقابله با کرونا در مرحله اجرا / تجمیع همه ظرفیت ها برای افزایش سرعت غربالگری و ارایه حمایت ها به فرد فرد جامعه / هدف اصلی قطع زنجیره انتقال ویروس کروناست

کد خبر : 91536 6 فروردین 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، طرح بسیج استانی را یک طرح محله محور و مکان محور در مقابله با کرونا توصیف کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح؛ تسری مقابله با کرونا به همه سطوح اجتماعی است تا با اشراف کامل بر فرد فرد این زنجیره، بیماری را کنترل و معضل کروناویروس را رفع نماییم. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران سراسر استان همراه بود، با اعلام این خبر افزود: هدف از اجرای این طرح؛ تسری مقابله با کرونا به همه سطوح اجتماعی است تا با اشراف کامل بر فرد فرد این زنجیره، بیماری را کنترل و معضل کروناویروس را رفع نماییم.

استاندار طرح بسیج استانی را یک طرح محله محور و مکان محور توصیف کرد که بر آسیب شناسی طرح قبلی بمنظور رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت استوار است و گفت: برآنیم تا با همکاری پزشکان خانواده و محوریت فرمانداران با همراهی دستگاه های عضو نظیر شبکه بهداشت، سپاه، هلال احمر، آموزش و پرورش و ... میزان مداخله را در محلات افزایش دهیم تا رصد، پایش و غربالگری را فرد به فرد و مداوم انجام دهیم.

حسین زادگان با بیان این که با تشکیل هسته های لازم برای کمک به پزشکان خانواده میزان دسترسی به افراد را افزایش می دهیم، اظهار داشت: باید بیشتر به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیاییم تا این نیروها بتوانند در کنار پزشک خانواده قرار گیرند تا سرعت غربالگری افزایش یابد و چند روز یکبار تکرار شود.

وی با بیان این که مقرر شد همه ظرفیت ها به میدان بیایند چراکه لازم است از طریق سیستم بهداشت و درمان با مردم بیشتر تماس داشته باشیم، ابراز نمود: این طرح که ساختار کامل شده طرح قبلی است از فردا آغاز بکار خواهد کرد و ستادهایش در شهرستان ها شکل می گیرد و تا با شناسایی جامعه مخاطب از طریق پزشک خانواده، قرنطینه اجتماعی و فردی و ارتباط منطقی با مردم و حمایت های مادی و معنوی انجام گیرد.

استاندار ادامه داد: هلال احمر در این طرح؛ در قالب مددکاری و نظام مشاوره با همکاری بسیج به کمک افراد در مراحل مختلف می آید.

حسین زادگان با اشاره به این که برای این که روستاها در فصل کشاورزی درگیر این بیماری نشوند، جهاد کشاورزی در قالب بانک نشاء؛ ظرفیت اش را تا 3 برابر افزایش داده است، گفت: از ظرفیت پایگاه های مقاومت و دهیاران برای جلوگیری از ورود کارگران غیر بومی استفاده شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری