امروز : 28 فروردین 1403

استاندار مازندران در مراسم معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:

پیشگری از اعتیاد مهمترین اولویت کشور و استان است

کد خبر : 91116 14 اسفند 1398
پ

با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران، حسن نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ، اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مسئولین کمیته های ستاد از تلاشهای میرزایی دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تجلیل و احمد مظفری به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران معرفی شد. ‎


در این مراسم استاندار مازندران طی سخنانی اهمیت جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را برشمرد و گفت : در حوزه مبارزه با اعتیاد ، انسجام و هماهنگی بین بخشی و اجتماعی شدن مبارزه یک اصل مهم است .
احمد حسین زادگان افزود : تلاش کردیم با تغییر و تحول مدیریتی تحرک و حرکت نویی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان شکل بگیرد و با رویکرد جدید و خلاقیت بیشتر اقدامات جدیدی انجام شود.
وی با تشکر از زحمات میرزایی در شورا تاکید کرد :احمد مظفری مدیری فعال، دارای ذهن خلاق ، تجارب عملی و در هماهنگی بین دستگاهها از تبحر ویژه ای برخوردار است و در شورا هم اصل بر هماهنگی و تقویت رویکرد اجتماعی و مشارکت مردمی است .
استاندار مازندران تصریح کرد : در حوزه ظرفیت های سازمانهای مردم نهاد و آموزش و پرورش هنوز جای کار فراوان دارد و باید در این حوزه ها تلاش مضاعف کرد .
وی آسیب شناسی در زمینه فعالیتهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را یادآور شد و گفت :انتظار می رود بر اساس برنامه و سند 1400 برنامه عملیاتی و قابل اجرا به صورت سالانه ، دوساله و پنج ساله تهیه و اجرایی شود تا با هم افزایی کارنامه بهتری ارائه نمود.
حسین زادگان پیشگری از اعتیاد را مهمترین اولویت کشور و استان دانست و افزود:استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان ، نویسندگان، ظرفیت های معنوی و مذهبی ، فضای مجازی و سمن ها به طور جدی در برنامه ها و سیاستها مورد توجه قرار گیرد.
احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در این جلسه از حسن اعتماد سردار مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، حسین زادگان استاندار مازندران و حسن نژاد معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران تقدیر و تشکر نمود و گفت : همانطور که برای مقابله با ویروس کرونا همه بسیج شدند و پای کار آمدند برای مبارزه با ویروس اعتیاد که مادر همه فسادهاست همه باید عزمشان را جزم کنند و در صحنه مبارزه حاضر باشند .
وی در ادامه به بیان مهمترین برنامه ها و سیاستها در حوزه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت : توسعه مشارکت اجتماعی و زمینه سازی برای تعامل و همکاری مستمر مردم ،استفاده از تمام ظرفیت های اجتماعی برای مقابله با اعتیاد ،گسترش طرح یاری گران زندگی در آموزش و پرورش، دانشگاهها ، مراکز کارگری و اقشارمختلف مردم ،تقویت سمن ها و سازمانهای مردم نهاد فعال ، تقدیر از فعالان برنامه های اجتماع محور و تکریم خانواده شهدای حوزه مقابله با مواد مخدر،حمایت یابی رسانه ای و بهره گیری از فناوری نوین اطلاعاتی و ارتباطی و شبکه های مجازی، توجه ویژه به گروههای مرجع و سفیران اجتماعی و بهره مندی از ظرفیت هنر و کارهای خلاقانه از جمله رویکردها و برنامه های جدی ماست .
مظفری بهره گیری از ظرفیت گروههای مرجع و ظرفیت سازی جدید،تلاش برای ارتقاء تاب آوری و مسئولیت پذیری اجتماعی، اشتغال بهبود یافتگان و جلوگیری از بازگشت به چرخه اعتیاد ،توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای برای معتادان بویژه معتادان ماده 16 ،حمایت از خانواده معتادان با بهره گیری از ظرفیت کمیته امداد و بهزیستی و سمن ها، تقویت طرح نماد (نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان) ، تلاش برای معرفی الگوهای درمانی مناسب و استاندارد اعتیاد ،هماهنگی برای اعطای تسهیلات به بهبودیافتگان و کارآفرینان ،توسعه مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد و توسعه مراکز فوریت های اجتماعی و پیشگیری اولیه از بروز آسیب اجتماعی را از جمله اولویت های دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران اعلام کرد .
در این جلسه با اهدا لوح تقدیر از زحمات میرزایی در این مسئولیت تقدیر و حکم سردار مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد ریاست جمهوری به احمد مظفری اهداء شد .
گفتنی است در حکم سردار مومنی بر برگزاری منظم و دقیق جلسات شورا ،ایجاد هماهنگی بین دستگاههای عضو و مرتبط استان و انجام اقدامات موثر در زمینه های مقابله با عرضه ، پیشگیری و درمان معتادان ، پاکسازی نقاط آلوده استان و ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر ،پیگیری اقدامات قضایی و ضربه زدن به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان با تمرکز بر اقدامات اطلاعاتی و بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات موجود استان و اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح یاری گران زندگی در اقشار مختلف جامعه تاکید شده است .

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید