امروز : 1 اردیبهشت 1403

روابط عمومی فرمانداری بابلسر:

برای پیشگیری از کرونا در روستاها با دستور استاندار مازندران دهیاران مسئول پدافند غیر عامل شدند

کد خبر : 91095 8 اسفند 1398
پ

در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در روستاهای استان با دستور موکد احمد حسین زادگان، استاندار مازندران؛ دهیاران استان بعنوان مسئول پدافند غیر عامل انتخاب شدند. ‎ ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان، نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به اینکه در راستای اجرای عملیات پیشگیری از ابتلا و جلوگیری از گسترش و سرایت ویروس کرونا در کشور و روستاهای استان دهیاران بعنوان مسئول پدافند غیر عامل انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: رعایت دقیق موضوعات بهداشتی و نکات ایمنی برای دهیاران تابعه بخشداران ۵۷ گانه ضروری است و همچنین می بایست نسبت به عملی شدن آن اقدامات لازم را بعمل آورند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران، اظهار کرد: تلاش در جهت عدم برگزاری مراسم سنتی، جشن ها و عزاداری ها در سطح روستا و همچنین رعایت فاصله حداقل ۲ متر بین فروشندگان در بازارهای هفتگی در روستا از جمله اقدامات مهم و لازم الاجرا می باشد که دهیاران می بایست در دستور کار خود قرار دهند.

وی با عنوان اینکه ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی اعم از مساجد و تکایا بصورت روزانه می بایست در دستور کار باشد، افزود: ضد عفونی، گندزدایی و آهک پاشی جداول و جوی های، وسایل حمل و نقل عمومی در روستاها بصورت حداقل دو روز یک بار از جمله نکات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

حسین زادگان گفت: دهیاران باید توجه داشته باشند که ضد عفونی دفاتر دهیاری خصوصا سطوحی که در تماس با مراجعین و کارکنان دهیاری است می بایست در اولویت قرار گیرد تا به نوعی شاهد هیچ گونه خطر ناشی از ویروس کرونا نباشیم.

 
اشتراک گذاری
پیوند ها