En امروز : 1 اردیبهشت 1403

استاندار:

تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در استان مازندران اندیشیده شده است / مردم باید با رعایت مسایل لازم؛ در کنترل ویروس کرونا همراهی کنند

کد خبر : 90868 4 اسفند 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان در استانداری گفت: همه مواردی که در لایه های مختلف اجتماعی در خصوص ویروس کرونا نیاز به پیش بینی و تمهید امور داشت، مورد ملاحظه قرار گرفته است. ‎

استاندار مازندران در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان در استانداری با اشاره به این که دومین جلسه این قرارگاه است که برگزار می شود، افزود: همه مواردی که در لایه های مختلف اجتماعی در خصوص ویروس کرونا نیاز به پیش بینی و تمهید امور داشت، مورد ملاحظه قرار گرفته است.

حسین زادگان با بیان این که در جلسه امروز موضوعات زیادی با گنجاندن همه قشر‌های اجتماعی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است، گفت: تکالیف لازم برای بخش‌های اجتماعی، آموزشی، دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز ورزشی، رستوران ها، بخش گردشگری، حوزه‌های علمیه، مکان های مذهبی، مساجد، مصلی ها، اصناف، نانوایی‌ها، صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی، جایگاه‌های سوخت، سمن‌ها، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان و کسانی که در این حوزه ها مسئولیت و نقش دارند، مشخص شده است که ابلاغ می شود.

وی با اشاره به این که یک کمیته ارزیابی و بازرسی نیز تعیین کردیم که بر اجرای این مصوبات نظارت نموده و دلایل عدم اجرای احتمالی برخی مصوبات را نیز بررسی می نماید، یادآور شد: در قالب قرارگاه پدافند زیستی، مدیریت واحدی را برای اجرای برنامه ها پیش بینی کردیم و کمیته های مختلف کاری ذیل این قرارگاه و مدیریت واحد فعالیت می نمایند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی مازندران، با بیان این که این کمیته ها که در قالب دستگاه های مسئول فعالیت می نمایند با هماهنگی علوم پزشکی مازندارن به ایفای نقش تخصصی خود در این راستا می پردازند، اظهار داشت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به عنوان سخنگو تعیین شده است و دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان نیز اطلاعات و اخبار لازم را در اختیار رسانه ها قرار می دهد.

او به تعطیلی بخش‌های آموزشی استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های استان تا پایان هفته تعطیل می باشد، اما بخش اداری دایر است. حسین زادگان افزود: تصمیم برای تعطیلی مدارس استان هم هر دو روز یک بار گرفته و اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار مازندران گفت: مسابقات و اماکن ورزشی تا اطلاع بعدی تعطیل، اما خرید وفروش کالا‌ها در بازار هفتگی بدون سرو غذا و مدیریت شده دایر است.

او از تشکیل کمیته تخصصی در استان در بخش غذا و دارو خبر داد و گفت: برای امنیت غذایی در استان کمیته جداگانه‌ای متشکل از کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اصناف و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی و ارزیابی واحد‌های خدمات رسان همچون خبازی‌ها و رستوران‌ها شکل گرفته است.

استاندار مازندران گفت: این هفته دیدار عمومی با مسئولان استانی لغو شده است.

حسین زادگان از افزایش تولید محصولات بهداشتی در کشور و استان خبر داد و افزود: با دو واحد تولید ماسک و لوازم بهداشتی در شهرک‌های صنعتی کلاردشت و جویبار قرارداد بسته شد تا محصولات بیشتری را تولید و روانه بازار مصرف کند. از شرکت های دانش بنیان خواستیم تا تولید ژل را افزایش دهند. پارک علم و فناوری را موظف کردیم تا از این ظرفیت ها استفاده نماید تا تولید ما بیشتر شود.

وی با تاکید بر این که مردم باید دولت را در مدیریت کنترل ویروس کرونا یاری کنند، خاطرنشان ساخت: مردم باید با به تاخیر انداختن برخی جلسات و مراسم که امکان جابجایی زمان برگزاری در آن وجود دارد، ما را در این مساله کمک کنند.

استاندار افزود: در خصوص رعایت مسایل پیشگیرانه در اماکن عمومی و برگزاری جلسات آموزشی توسط علوم پزشکی استان و بهره گیری از شیوه های مختلف اطلاع رسانی خصوصا سامانه های اعلام قبض آب، برق، گاز، تلفن و ... تصمیات لازم اتخاذ شده است.   

مکلف شدن آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی به دانش آموزان، تولید برنامه های جریان ساز و موثر در صداوسیما، آموزش عمومی به مردم از طریق شهرداری ها و اصناف، نظارت بر اماکن عمومی و بهداشت محیط در مشاغل عمومی، ورود شورای اطلاع رسانی دولت به آگاهی بخشی منسجم، نظارت بر اماکن تفریحی و گردشگری و آمادگی تمامی دستگاه ها برای مقابله با شیوع کرونا از جمله مهم ترین مصوبات و ضرب الاجل های این قرارگاه بود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری