En امروز : 31 فروردین 1403

معاون حقوقی رئیس جمهوری در ساری خبرداد:

رشد ۲۵ درصدی اعتبار وکالت تسخیری و معاضدتی در بودجه ۹۹

کد خبر : 90618 24 بهمن 1398فرهنگی
پ

دکتر لعیا جنیدی در جمع وکلای استان مازندران در ساری از رشد ۲۵ درصدی اعتبارات وکالت تسخیری و معاضدتی در لایحه بودجه سال ۹۹ خبر داد و از آن به عنوان یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در راستای حفاظت و حمایت از حقوق شهروندی یاد کرد. ‎

دکتر لعیا جنیدی روز پنجشنبه در جمع وکلای استان مازندران در ساری اصل تعیین ردیف بودجه برای وکالت تسخیری و معاضدتی را از اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: در گذشته وجود چنین اعتباراتی در بودجه کشور امکان پذیر نبود و اصلا وجود خارجی نداشت.

وی توضیح داد: سال گذشته موفق شدیم اصل موضوع اعتبارات وکلای تسخیری و معاضدتی را وارد لایحه بودجه کنیم و آن را از یک میلیارد به هشت میلیارد افزایش دهیم و با موافقت دولت و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات وکلای تسخیری و معاضدیتی در لایحه بودجه سال ۹۹ نیز گنجانده شد و با رشد ۲۵ درصدی به عدد ۱۰۰ میلیارد ریال رسید.

معاون حقوقی رییس جمهوری همچنین در این نشست به موضوع دریافت شناسه ملی برای کانون وکلای دادگستری و برخی شخصیت های حقوقی دارای هویت تاریخی و قانونی اشاره کرد و گفت: دریافت شناسه ملی برای کانون وکلا در قالب موسسه، هویت و حیات این نهاد را به خطر خواهد انداخت.

وی افزود: این که یک نهاد همانند کانون وکلا با ۷۰ سال سابقه باید به شیوه یک موسسه خود را ثبت و شناسه ملی دریافت کند، برای حیات و استقلال آن خطرساز است و ما از اساس با این شیوه مخالف هستیم و مخالفت خود را هم به تمامی مراجع اعلام کردیم.

دکتر جنیدی گفت: نهادهایی با قدمت کانون وکلا بخش قابل توجهی از استقلال خود را از هویت تاریخی می گیرند و تبدیل چنین کانون ها و شخصیت های حقوقی به موسسه می تواند استقلال آنها را خدشه دار کند.

 

اشتراک گذاری