En امروز : 6 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

با برنامه باید سفر را به فرصتی اقتصادی، اشتغال زا و نشاط آفرین تبدیل کرد / ظرفیت های گردشگری استان با خلاقیت به گردشگران معرفی شود / گردشگران را در اجرای طرح ها مشارکت دهیم

کد خبر : 89812 30 دی 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان؛ از سفر و گردشگری به عنوان یک محور توسعه ای برای مازندران یاد کرد و گفت: باید با برنامه ریزی متنوع و معرفی هنرمندانه، فرصت ها را به مزیت در راستای تقویت اقتصاد استان تبدیل کنیم و جاذبه های مازندران را به گردشگران بشناسانیم. ‎

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان؛ از سفر و گردشگری به عنوان یک محور توسعه ای برای مازندران یاد کرد و گفت: نقش گردشگری از حیث ایجاد اشتغال و میزان حجم سرمایه گذاری نه تنها کمتر بخش های دیگر نیست بلکه در برخی موارد بیشتر و موثرتر است، هر گردشگر در واقع ۱۱ شغل ایجاد می‌کند و این یک فرصت بزرگ است.

حسین زادگان با اشاره به این که این طبیعت خدادادی و فوق العاده زیبا و مجموعه ظرفیت ها و مزیت های این حوزه اعم از مکان های میراثی و تاریخی، اکوتوریسم و بوم گردی، آیین ها و سننن، تولیدات و صنایع دستی و نظایر آن با کمی خلاقیت می تواند بیشترین بهره دهی را بهمراه داشته باشد، افزود: متاسفانه بسیای از ظرفیت های گردشگری استان از جمله مکان های دارای قابلیت در روستاها و مناطق مختلف مازندران ناشناخته مانده است.

وی معرفی و شناساندن این مکان ها را یک ضرورت برای گردشگری استان ارزیابی کرد و یادآور شد: باید با برنامه ریزی متنوع و معرفی هنرمندانه، فرصت ها را به مزیت در راستای تقویت اقتصاد استان تبدیل کنیم و جاذبه های مازندران را به گردشگران بشناسانیم.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر این که بطور کلی در بخش های مختلف از جمله گردشگری، برنامه جامع و کامل وجود دارد، افزود: مشکل اساسی ما در بخش هایی که موفق نبوده ایم؛ ریشه در اجرا و کیفیت اجرا دارد.

وی معرفی مواریث ارزشمند، نحوه هدایت گردشگر انبوه به سمت مکان ها و حوزه های گردشگری و میراثی و مدیریت درست ترافیک در ایام حضور مسافران و نظایر آن را از مصادیقی دانست که با شیوه های درست اجرایی نتیجه بخش خواهد بود و تصریح کرد: باید بهترین روش های اجرایی و خلاقانه برنامه ها را در حوزه گردشگری بکار بست.

حسین زادگان گفت: اینکه با چه برنامه‌هایی، می توان روزهای پرنشاط و مفرحی را برای گردشگران ایجاد کنیم مسئله بسیار مهمی است و باید مردم را به سمت بهره مندی از جاذبه‌ها برای تولید ثروت و درآمد در استان سوق دهیم.

او خاطرنشان کرد: فرمانداران با استفاده از نقطه نظرات دانشگاهیان، اساتید، سمن ها و مشارکت مردم، شهرستان خود را به مقصد گردشگری تبدیل کنند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری قاطعانه و مجدانه برخی امور تاکید کرد و یادآور شد: باید با همکاری مسافران و اجرای برنامه های خلاق و جذاب استان را پاکیزه نگه داریم و گردشگران را در اجرای طرح مازندران پاک مشارکت دهیم.

وی با تاکید بر این که باید گردشگران را درست استقبال و بدرقه کنیم، گفت: رستوران ها، اقامت گاه ها و ... را پاک و آیین های در دست فراموشی را ضمن معرفی به گردشگران زنده و پویا نگه داریم.

استاندار خواستار تجمیع ظرفیت های اطلاع رسانی استان برای معرفی ظرفیت های گردشگری با یک استراتژی و هدف برای تحقق برنامه های کمیته ها شد و گفت: دستگاه های متولی حوزه های اجتماعی با استفاده از فضای ایام نوروز، در جهت صیانت از مردم و کاهش آسیب ها اقدام کنند.

وی با اشاره به این که طرح نوروزی امسال باید زودتر آغاز شود، افزود: بنادر یک برنامه جامع و پرجاذبه گردشگری تهیه کنند و برنامه ویژه نظارت بر بازار نیز تدوین شود و با مشارکت همه دستگاه ها؛ چتر نظارت گسترده تر گردد.

استاندارهمچنین بر تهیه و پخش برنامه های جذاب از سوی صدا و سیما، ساماندهی خانه مسافرها، موضوع درمان در حوادث جاده ای، برنامه ویژه در حوزه های روستایی با همراهی دهیاران، شناسایی و معرفی جذاب روستاها و برگزاری جشنواره بهاره در سه منطقه استان برای ارایه کالاهای استان با کمک اصناف تاکید کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود؛ با اشاره به این که دشمنان در برابر ایستادگی ملت بزرگ ایران؛ تحریم های ظالمانه را اعمال کرده اند، یادآور شد: ملت ایران راه خود را که مسیر درخشان استقلال و آزادی است برگزیده است.

گفتنی است، در پایان با حضور استاندار مازندران و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، احکام روسای کمیته های این ستاد و فرمانداران، به عنوان رییس ستاد خدمات سفر شهرستان به آنان ابلاغ شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری