En امروز : 1 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

راه های مواصلاتی مازندران؛ مهم و ملی و نیازمند توجه کشوری است / برنامه عملیاتی برای سند جامع کاهش تصادفات استان تدوین شود /برنامه های محتوایی اثرگذار زمینه ساز فرهنگ صحیح ترافیکی

کد خبر : 89724 26 دی 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان در جلسه کمیته ایمنی راه های برون شهری استان گفت: با توجه به این که مازندران عمدتا گذرگاه ترافیک کشوری می باشد، ایمنی راه های استان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می بایست در جهت ارتقای بهره وری و افزایش ایمنی در زمینه های مختلف حمل و نقل جاده ای توجه خاصی به مازندران صورت گیرد. ‎

 

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه کمیته ایمنی راه های برون شهری استان با تاکید بر افزایش ضریب ایمنی در جاده ها و معابر استان، بدلیل واقع شدن مازندران در کریدورهای تهران - مشهد و غرب به شرق کشور  و به عنوان یک محور مواصلاتی مهم و ملی، افزود: با توجه به این که مازندران عمدتا گذرگاه ترافیک کشوری می باشد، ایمنی راه های استان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می بایست در جهت ارتقای بهره وری و افزایش ایمنی در زمینه های مختلف حمل و نقل جاده ای توجه خاصی به مازندران صورت گیرد و امکانات لجستیکی لازم از جمله اداوات راهداری، جاروب های خیابانی و جرثقیل های سنگین برای جابجایی خودروهای آسیب دیده از سوی سازمان راهداری به محورهای این استان اختصاص داده شود.

استاندار بر اجرای برنامه های موجود در این راستا تاکید کرد و گفت: عزم راسخ در حوزه اجرای برنامه ها بویژه بخش های حیاتی، بسیاری از موانع را بسادگی از پیش رو برمی دارد.

وی خواستار تدوین برنامه عملیاتی زمان بندی شده برای اجرای سند طرح جامع کاهش تصادفات استان که توسط اداره کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل ونقل و ترافیک استانداری تهیه و ابلاغ شد و عنوان کرد: گزارش اقدامات دستگاه ها در این راستا ارایه و اجرای این سند از سوی فرمانداران در شهرستان ها پیگیری و توسط حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی رصد و نظارت شود.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که با احصا علل تصادفات می توان روی ضرورت های این بخش کارهای موثری انجام داد، تصریح کرد: قصورات دستگاه های مسئول در حوادث جاده ای مشخص و با تعیین علل حوادث، مسایل و مشکلات رسیدگی و مرتفع شود.  

استاندار مازندران با تاکید بر این که انجام امور و خدمات درمانی حین تصادف در مناطقی که حوادث بیشتری دارند باید تقویت شود، افزود: آسیب شناسی و اجرای این موضوع نقش موثر در حفاظت و نجات جان مصدومین دارد.

حسین زادگان بر ضرورت جلب مشارکت اقشار مردم در حوزه ارتقاء ایمنی و رانندگی و فرهنگ ترافیک تاکید کرد و گفت: 22 سمن در 22 شهرستان استان به این منظور بویژه نقش بانوان در این راستا راه اندازی و فعال و برنامه عملیاتی و اجرایی در این خصوص تدوین و ابلاغ گردد.

وی افزود: برنامه های محتوایی اثرگذار با مشارکت صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، دهیاری ها و بخشداری ها و آموزش و پرورش که مخاطب گسترده دارند تهیه شده و با پخش حداکثری تبدیل به فرهنگ صحیح ترافیکی شود. 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری