En امروز : 4 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

میزان اثربخشی برنامه های مبارزه با اعتیاد باید افزایش یابد / ضرورت بازگشت بهبودیافتگان به جامعه در سایه پذیرش اجتماعی

کد خبر : 89718 26 دی 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان بازگشت بهبودیافتگان به جامعه را در سایه آموزش، پذیرش اجتماعی و تسهیلات برای اشتغال یک ضرورت عنوان کرد و گفت: کار بر روی موضوع جامعه پذیری بهبودیافتگان و پذیرش آنان از سوی جامعه و خانواده باید بطور جدی در دستور دستگاه های مسئول قرار گیرد. ‎

احمد حسین زادگان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور معاونین و مدیران کشوری این ستاد در استانداری تشکیل شد، با بیان این مطلب، افزود: تمهید بستر های فرهنگی جامعه برای پذیرش بهبود یافتگان اعتیاد از مهم ترین مسئولیت های دستگاه های متولی مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، یادآور شد: باید میزان اثربخشی برنامه های مبارزه با مواد مخدر در حوزه های مختلف درمان، پیشگیری و ... با انجام کار پژوهشی و آموزشی ارتقا یابد.

وی بر بهره گیری از کا هنرمندانه و خلاق بویژه استفاده از ظرفیت بالای هنر و ادبیات در قالب قصه، فیلم، مستند سازی و انواع شکل های موثر هنری در این راستا تاکید کرد و بیان داشت: از فرصت صدا و سیما و فرهنگ و هنر باید به شکل خاص برای ارتقاء اثربخشی برنامه های این حوزه استفاده شود و برای این بخش ها نیاز است اعتبارات کافی قائل شد.

استاندار استفاده از توانمندی سمن های مردم نهاد در پیشگیری و درمان اعتیاد را تاثیرگذار دانست و تصریح نمود: در مازندران گام های خوبی در ایجاد سمن های تخصصی، روستایی و دانش آموزی برای بهره گیری از این ظرفیت بزرگ برداشته شده و در تلاشیم تا به لحاظ کمی و کیفی سمن ها را تقویت کنیم.

استاندار مازندران باردیگر انجام پژوهش های علمی و متقن در این حوزه را در برنامه ریزی های پیش رو موثر و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد وضعیت مصرف و اعتیاد در مازندران بهتر از دیگر مناطق کشور است که می طلبد با حمایت بیشتر از استان از سوی مسئولان ملی این روند تداوم یابد و تقویت شود.

گفتنی است، در این جلسه کمیته های فرهنگی و پیشگیری، مقابله با عرضه، درمان و حمایت های اجتماعی، توسعه مشارکت های مردمی و کمیته حقوقی این شورا به ارایه گزارش و طرح مطالبات و نیازمندی ها در حوزه های مرتبط پرداختند و مقرر شد با بررسی های لازم این نیازها از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تامین و تقویت شود.   

گالری تصاویر

اشتراک گذاری